شیر صنعتی یک وسیله الکترومکانیکی است که حرکت سیال در لوله را با باز کردن، بستن یا تا حدی مسدود کردن جریان، تنظیم، کنترل یا هدایت می‌کند. اگر بخواهیم توضیح ساده‌تری از این محصول داشته باشیم باید بگوییم که شیر یک وسیله مکانیکی است که برای کنترل جریان و فشار سیال در یک سیستم لوله‌کشی یا پایپینگ از آن استفاده می‌شود. بنابراین اساسا وظیفه شیرآلات در چنین سیستم‌هایی، کنترل جریان و فشار است.

شرکت‌های مطرح بسیاری در سراسر جهان شیرآلات صنعتی تولید می‌کنند که هر کدام با ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی طراحی شده‌اند. در ادامه چند شرکت معتبر و شناخته شده خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد که در زمینه تولید شیرآلات صنعتی سرآمد هستند.

KITZ

گروه کیتز (KITZ) تولیدکننده انواع شیرآلات صنعتی، اتصالات، دستگاه‌های تصفیه آب و فیلترهای صنعتی است. کلیه محصولات این شرکت ژاپنی برای کنترل سیالات در خطوط انتقال کارایی دارند. KITZ مجموعه متنوعی از شیرآلات صنعتی که از نظر مواد و طراحی با یکدیگر متفاوت هستند را با بالاترین کیفیت به بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

از محصولات این کمپانی معتبر می‌توانید برای اجرای تاسیسات ساختمانی، سیستم‌های انتقال آب و فاضلاب و شبکه‌های توزیع گاز طبیعی استفاده کنید. امروزه فرآیندهای تولید متعددی در صنایع مختلف از صنعت مواد غذایی گرفته تا صنعت پالایش نفت و پتروشیمی در سراسر جهان به لطف استفاده از شیرآلات برند KITZ برپا شده‌اند.

Velan

Velan یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت تولید شیرآلات فولادی صنعتی در جهان است که محصولات آن به عنوان تولیدات استاندارد از نظر کیفیت و نوآوری شناخته می‌شوند. این شرکت در سال 1950 تاسیس شده و در حال حاضر از قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های مهندسی شده پیشرفته‌ای برای تولید شیرآلات صنعتی بسیار باکیفیت خود استفاده می‌کند.

محصولات این کمپانی تقریبا در تمامی صنایع از جمله صنعت تولید برق، صنعت تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی، صنعت نفت و گاز، صنعت ساخت خمیر و کاغذ، معادن و صنایع کشتی‌سازی کاربرد دارند. شیرهای دروازه‌ای، شیرهای گلوب و شیرهای کنترل تولیدی این شرکت در کنار شیرهای یک چهارم چرخشی و شیرهای تخصصی جزء بهترین‌های بازار هستند.

این محصولات در اندازه‌ها و سایزهای متفاوتی از 1.2 اینچ گرفته تا 60 اینچ با کلاسه‌بندی‌های مختلف ساخته و به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. تمامی شیرآلات Velan در دسته تولیدات با کیفیت جای دارند و در ساخت آنها، طراحی و تولید استاندارد در اولویت قرار گرفته است. عملکردی سازگار با محیط زیست و تعمیر و نگهداری ساده از دیگر ویژگی‌های شیرآلات Velan محسوب می‌شوند.

PK

یکی از پیشگامان تولید انواع شیرآلات صنعتی در شرق آسیا، شرکت معتبر و شناخته شده PK است که در حال حاضر محصولات متنوع خود را به آسیا، خاورمیانه، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آفریقا صادر می‌کند. این شرکت در سال 1946 میلادی به عنوان اولین شرکت تولیدکننده شیرآلات صنعتی در کره تاسیس شد و از سال 1974 تا کنون به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت کره‌ای تولیدکننده شیرآلات صنعتی شناخته می‌شود.

این کمپانی معتبر مجهز به سیستم تولید بسیار پیشرفته‌ای است که تمام فرآیندهای تولید محصول مانند توسعه محصولات جدید، طراحی، مدل‌سازی، آزمایش، ریخته‌گری، ماشین‌کاری، مونتاژ، بازرسی، رنگ‌آمیزی، بسته‌بندی و… در آن به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود. بنابراین اگر قیمت شیرالات فولادی برای شما در اولویت نیست؛ خرید از این شرکت را به شما توصیه می‌کنیم.

ORION

خط تولید شیرآلات فولادی در این کمپانی ایتالیایی طوری طراحی و هر ساله اصلاح می‌شود که محصولات خروجی از آن به طور خاص بتوانند تمام خواسته‌ها و الزامات سخت‌گیرانه صنعت پتروشیمی را برآورده کنند. بنابراین این شرکت یکی از شرکت‌های اروپایی معتبر است که شیرآلات آن برای استفاده در این صنعت حساس استانداردسازی شده‌اند. شرکت ORION دارای یک شبکه توزیع گسترده در بازار جهانی است و محصولات متنوع آن از جمله شیرآلات فولادی، گلوب و شیرهای کنترلش در کنار انواع شیرهای تخصصی مانند Y-Pattern، Bellows Seal را در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کند.

محصولات ORION، هم از نظر کیفیت مواد و هم از نظر استاندارد تولید، تقریبا جزء بهترین شیرآلاتی هستند که بازار می توانید پیدا کنید. تمام شیرهای ORION با استفاده از بهترین مواد خام که با دقت انتخاب شده و کیفیت آنها به درستی شناسایی و تجزیه و تحلیل شده است تولید می‌شوند. این شرکت برای ماشین‌کاری محصولات از جدیدترین تجهیزات استفاده کرده و بر اساس به‌روزترین روش‌ها این عملیات را روی شیرآلات انجام می‌دهد. تمام محصولات ORION به طور مداوم مورد آزمایش و بازرسی تست کیفیت قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای لازم در تولید آنها کاملا رعایت شده است.

KOKO

کمپانی KOKO یک شرکت چینی با سابقه‌ای بیش از 30 سال در صنعت تولید انواع شیرآلات صنعتی است. محصولات این کمپانی با پشتیبانی از ظرفیت قوی شرکت در فرآیند توسعه، تحقیق، تولید، بازرسی و آزمایش و همچنین سیستم مدیریت علمی دقیق و همه جانبه ساخته شده و همه آنها از نظر کارایی، از کیفیت قابل اعتمادی برخوردار هستند. از این شیرآلات به طور گسترده‌ای در صنایع پتروشیمی، انتقال گاز طبیعی، متالورژی، برق، داروسازی، ساختمان و غیره استفاده می‌شود. شیرآلات KOKO در بازارهای بین‌المللی مانند خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی، اروپا، آمریکا و… جزء بهترین‌ها شناخته می‌شوند.

این شرکت در حال حاضر دارای بیش از 1000 نیروی کار، از جمله 185 مهندس و تکنسین و بیش از 600 عدد تجهیزات پردازش و پرداخت مانند ماشین تراش NC، مرکز ماشین‌کاری و سایر ماشین‌آلات پیشرفته است. شیرهای دروازه‌ای، شیرهای گلوب، شیرهای توپی، شیرهای کنترل، شیرهای نیروگاه و… عمده‌ترین محصولات خروجی از این کمپانی محسوب می‌شوند.

تمامی شیرهای صنعتی KOKO قابلیت استفاده در دمای کاری متنوع از منفی 196 درجه سانتی‌گراد گرفته تا مثبت 680 درجه سانتی‌گراد را داشته و مطابق با استانداردهای پیشرفته بین‌المللی API، ANSI، BS، DIN، NF، JIS ، JPI و GB تولید می‌شوند. همچنین قیمت شیرالات استیل این کمپانی در میان رقبا بسیار به‌صرفه و اقتصادی است.

در کنار این شرکت‌های بین‌المللی، کمپانی‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند که محصولات باکیفیت و متنوع خود را به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. اما این تولیدکنندگان تقریبا بهترین شرکت‌های تولید و توزیع شیرآلات صنعتی در جهان هستند.