انجمن آمریکایی تست و مواد یا ASTM بین المللی، انجمنی است که از بیش از 30000 عضو از سراسر جهان تشکیل شده است. این شامل دانشگاهیان، مشاوران، مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و کاربران عمومی است.

استاندارد ASTM در درجه اول توسعه دهنده استانداردهای اجماع است که می تواند به طور داوطلبانه توسط صنایع مختلف پذیرفته شود. استانداردهای ASTM مجموعه‌ای از استانداردهای بین‌المللی داوطلبانه هستند که مکرراً مورد استناد و ارجاع قرار می‌گیرند و همچنین در مقررات و کدهای بین‌المللی گنجانده شده‌اند.

استانداردهای ASTM در سراسر جهان مورد استفاده بوده و پذیرفته شده اند و حوزه هایی مانند فلزات، رنگ ها، پلاستیک ها، منسوجات، نفت، ساخت و ساز، انرژی، محیط زیست، محصولات مصرفی، خدمات پزشکی، دستگاه ها و الکترونیک، مواد پیشرفته و بسیاری موارد دیگر را پوشش می دهند.

استاندارد ASTM چیست؟

انجمن آمریکایی تست و مواد یا استاندارد ASTM بین المللی، انجمنی است که از بیش از 30000 عضو از سراسر جهان تشکیل شده است. این اعضا شامل دانشگاهیان، مشاوران، مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و کاربران عمومی است.

استاندارد ASTM در درجه اول توسعه دهنده استانداردهای اجماع است که می تواند به طور داوطلبانه توسط صنایع مختلف پذیرفته شود. استانداردهای ASTM مجموعه‌ای از استانداردهای بین‌المللی داوطلبانه هستند که مکرراً مورد استناد و ارجاع قرار می‌گیرند و همچنین در مقررات و کدهای بین‌المللی گنجانده شده‌اند.

در صنعت فلز، احتمالاً با نام‌های استاندارد ASTM برخورد کرده‌اید. عباراتی مانند ASTM B194 برای مس بریلیوم یا ASTM B103 برای برنز فسفر پیدا خواهید کرد، اما استانداردهای ASTM دقیقا چیست؟

استانداردهای ایمنی ASTM برای اطمینان از اینکه مواد با کیفیت بالا هستند و دقیقاً همانطور که قرار است در تأسیسات شما انجام می شود، بسیار مهم هستند. در زیر مروری سریع از معنای ASTM و اینکه چرا باید برای شما مهم باشد را به شما ارائه خواهیم داد.

برای اطلاع از قیمت میلگرد mo40 کلیک کنید

استاندارد ASTM چیست؟

 

ASTM International استانداردهایی را برای انواع صنایع مختلف با هدف کلی بهبود عملکرد و ایمنی به طور کلی توسعه و منتشر می کند.

هر استاندارد ASTM شماره منحصر به فرد خود را دارد و هر یک از این استانداردها به طور کلی در دسته های مختلفی قرار می گیرند، مانند:

  • راهنمای تمرین استاندارد
  • روش تست استاندارد
  • استاندارد اصطلاحات
  • طبقه بندی استاندارد
  • مشخصات استاندارد

علاوه بر ایجاد استانداردها، ASTM International همچنین مسئول ایجاد برنامه های آموزشی فنی و اجرای آزمون های مهارت است. این سازمان همچنین بر آموزش مداوم و برنامه های آموزشی، ارائه دوره هایی در مورد مواد مختلف، مانند زغال سنگ، شیشه، یا پلاستیک تمرکز دارد.

ASTM به چه معناست؟

استاندارد ASTM، که قبلاً به عنوان انجمن آمریکایی آزمایش و مواد شناخته می شد، یک رهبر جهانی در توسعه استانداردهای اجماع داوطلبانه است که توسط افراد، شرکت ها و سایر موسسات در سراسر جهان استفاده می شود. ASTM از بیش از 30000 عضو داوطلب از بیش از 140 کشور تشکیل شده است. این سازمان معیارهای سازمان های توسعه دهنده استانداردهای بین المللی را مطابق با تعیین شده توسط سازمان تجارت جهانی برآورده می کند. کل اعضای ASTM هیئت مدیره ای را برای اداره و تصمیم گیری انتخاب می کنند. برای مشاهده لیست کامل این استاندارد بر اساس صنایع اینجا کلیک کنید.

استاندارد ASTM  حداقل شش نوع استاندارد مختلف دارد:

  • روش آزمون
  • مشخصات
  • طبقه بندی
  • تمرین
  • راهنما
  • واژه شناسی

در اینجا توضیحات کوتاهی در مورد هر استاندارد آورده شده است.

استاندارد ASTM، که قبلا به عنوان انجمن آمریکایی آزمایش و مواد (ASTM) شناخته می شد، بیش از 12000 استاندارد را که به طور داوطلبانه در سراسر جهان برای بهبود کیفیت محصول، افزایش ایمنی، تسهیل دسترسی به بازار و تجارت و ایجاد اعتماد مصرف کننده استفاده می شود، ایجاد و مستند کرده است. آنها را می توان در کتاب سالانه 80 جلدی استانداردهای ASTM یافت.

اما استاندارد ASTM حداقل شش نوع استاندارد مختلف دارد. در اینجا توضیحات کوتاهی در مورد آنچه هر یک از این استانداردهای مختلف شامل می شود آورده شده است:

استانداردهای روش تست رویه های تعریف شده ای هستند که نتایج آزمایش را تولید می کنند. به عنوان مثال می توان به شناسایی، اندازه گیری و ارزیابی یک یا چند کیفیت، ویژگی یا ویژگی اشاره کرد.

استانداردهای روش تمرین دستورالعمل هایی برای انجام یک یا چند عملیات است که نتیجه آزمایش ایجاد نمی کند. به عنوان مثال می توان به کاربرد، ارزیابی، تمیز کردن، جمع آوری، بازرسی، آماده سازی، نمونه برداری و آموزش اشاره کرد.

استانداردهای مشخصات الزاماتی هستند که باید توسط یک ماده، محصول، سیستم یا خدمات برآورده شوند. این مشخصات روش های آزمایشی را برای تعیین اینکه آیا هر یک از نیازها برآورده شده است، مشخص می کند. این الزامات می تواند شامل خواص فیزیکی، مکانیکی یا شیمیایی و معیارهای ایمنی، کیفیت یا عملکرد باشد.

استانداردهای طبقه‌بندی ترتیبات یا تقسیم‌بندی سیستماتیک مواد، محصولات، سیستم‌ها یا خدمات به گروه‌ها بر اساس ویژگی‌های مشابه مانند منشاء، ترکیب، ویژگی‌ها یا کاربرد هستند.

استانداردهای راهنما مجموعه‌ای از اطلاعات یا مجموعه‌ای از گزینه‌ها هستند که دوره‌های عمل خاصی را توصیه نمی‌کنند. آنها عموماً مردم را از دانش و رویکردهایی که در زمینه های موضوعی خاص اتخاذ می شود آگاه می کنند.

استانداردهای اصطلاحات شامل تعاریف اصطلاحات و توضیحات نمادها، اختصارات و کلمات اختصاری است.

اهمیت استانداردهای ASTM چیست؟

ASTM استانداردهایی را برای انواع صنایع مختلف با هدف کلی بهبود عملکرد و ایمنی به طور کلی توسعه و منتشر می کند. هر استاندارد ASTM شماره منحصر به فرد خود را دارد و هر یک از این استانداردها به طور کلی در دسته های مختلفی قرار می گیرند، مانند:

  • راهنمای تمرین استاندارد
  • روش تست استاندارد
  • استاندارد اصطلاحات
  • طبقه بندی استاندارد
  • مشخصات استاندارد

علاوه بر ایجاد استانداردها، ASTM International همچنین مسئول ایجاد برنامه های آموزشی فنی و اجرای آزمون های مهارت است. این سازمان همچنین بر آموزش مداوم و برنامه های آموزشی، ارائه دوره هایی در مورد مواد مختلف، مانند زغال سنگ، شیشه، یا پلاستیک تمرکز دارد.

بسیاری از صنایع از استانداردهای ASTM استفاده می کنند، زیرا بهترین راهنما یا سناریوهای ممکن را در مورد نحوه برخورد با مواد یا محصولات مختلف ارائه می دهند. استانداردهای ASTM همچنین رویه ها یا رویکردهای استاندارد شده ای را برای خدمات مختلف ارائه می دهند.

در نتیجه، بسیاری از سازمان‌ها پیروی از استانداردهای ASTM را ترجیح می‌دهند زیرا نه تنها تصویر شرکت را بهبود می‌بخشد، بلکه بهترین روش‌ها و روش‌های ایمنی را برای کار با مواد مختلف در اختیار کارگران قرار می‌دهند.

برای اطلاع از قیمت میلگرد ck45 کلیک کنید

اهمیت استانداردهای ASTM

 

روش‌های تست ASTM اغلب برای استفاده در خرید و فروش مواد مطابق با مشخصات در نظر گرفته شده‌اند و بنابراین باید دقتی را ارائه دهند که وقتی آزمایش به‌درستی توسط اپراتور ذی‌صلاح انجام شود، نتایج برای قضاوت در مورد انطباق مواد با استانداردها رضایت‌بخش باشد. مشخصات. این روش های آزمایشی شامل تعیین خواص اساسی مواد مانند چگالی، ویسکوزیته مطلق، نقطه نرم شدن و نقطه اشتعال می شود. آنها ممکن است شامل انواع روش‌های آزمایشگاهی مختلف مانند آنالیزهای شیمیایی و طیف‌شیمیایی، آزمایش‌های مکانیکی و الکتریکی، آزمایش‌های هوازدگی، معاینه بصری، آزمایش‌های آتش‌سوزی، ویژگی‌های عملکرد، نمونه‌برداری، آزمایش‌های غیرمخرب، و آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض تشعشع باشند. در برخی استانداردها، روش های آزمون اختیاری گنجانده شده است.

در روش‌های آزمون ASTM، بیانیه‌های مربوط به دقت و سوگیری مورد نیاز است. این به کاربر روش آزمون ایده ای از ماهیت نمونه ای که باید تهیه و تجزیه و تحلیل شود و اطلاعاتی در مورد ماهیت داده های به دست آمده با استفاده از روش می دهد. شرط دقت و تعصب به این معنا نیست که گزاره های عددی مورد نیاز هستند. این بدان معنی است که گسترش داده های حاصل و ارتباط آن با یک منبع یا منبع مرجع پذیرفته شده (در صورت وجود) باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از روش‌های آزمون هیچ بیان عددی دقت یا بایاس ندارند (مثلاً آزمون‌های قبولی/شکست، آزمایش‌های نقطه‌ای). روش‌های آزمایش گاهی برای استفاده در تحقیقات به جای خرید و فروش مواد آماده می‌شوند. سایر روش های آزمایش کنترل فرآیند، غربالگری و آزمایش های میدانی را شامل می شود. اگرچه ممکن است این روش‌های آزمون اخیر همیشه به اندازه روش‌های آزمون داور دقیق نباشند، اما برای استفاده مورد نظر دقیق هستند و معمولاً زمان کمتری نیاز دارند. آزمایش‌های میدانی امکان آزمایش در محل را فراهم می‌کند، بنابراین حمل و نقل نمونه‌ها به آزمایشگاه و از آن حذف می‌شود.

استانداردهای ایمنی ASTM چگونه توسعه یافته است؟

استاندارد سندی است که الزامات خاصی را برای کیفیت و استفاده ایمن از مواد از طیف وسیعی از صنایع مانند فلزات، رنگ‌ها، پلاستیک‌ها، منسوجات، نفت و محصولات مصرفی شرح می‌دهد. ASTM این اطلاعات را در اینجا قرار می دهد. این ویژگی‌ها و آزمایش‌های شناسایی را مشخص می‌کند تا به شما بگوید کدام محصولات باید مطابق با استاندارد باشند.

هر شخص علاقه مند می تواند درخواست یک استاندارد جدید را به ASTM International ارسال کند. یک کمیته فنی ASTM پیش نویس استاندارد را آماده می کند، که سپس قبل از اینکه برای بررسی در دسترس همه اعضا قرار گیرد، به کمیته فرعی اصلی ارائه می شود. هر گونه اعتراض در طول این فرآیند باید قبل از انتقال سند به سطح بعدی در نظر گرفته شود.

کمیته بین المللی استانداردهای ASTM پس از حصول اطمینان از اینکه رویه های ASTM به درستی رعایت شده و استاندارد طی روند مناسبی انجام شده است، تأیید نهایی را می دهد. این روند مناسب تضمین می‌کند که همه طرف‌های ذینفع حرفی برای گفتن داشته باشند و تعادل بین منافع رقیب حفظ شود.

کتاب سالانه استانداردهای ASTM چیست؟

ASTM International همچنین کتاب سالانه استانداردهای ASTM را منتشر می کند. این کتاب استانداردهای فنی را ارائه می دهد که بر محصولات، صنایع و خدمات مختلف تمرکز دارد، از جمله، اما نه محدود به:

  • چسب ها
  • فلزات غیر آهنی
  • لاستیک
  • پلاستیک ها
  • الکترونیک و عایق برق
  • منسوجات
  • ساخت و ساز
  • فولاد و آهن
  • انرژی هسته ای
  • انرژی خورشیدی
  • تجهیزات پزشکی

با توجه به گستره وسیع استانداردهای ASTM، آنها به حجم های مختلفی تقسیم می شوند. در مجموع، 143 کمیته برای نوشتن و تهیه استانداردهایی که در کتاب سالانه آمده است تشکیل شده است.

برای اطلاع از قیمت میلگرد vcn کلیک کنید

آیا رعایت استانداردهای ASTM ضروری است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، رعایت استانداردهای ASTM اجباری نیست. اینها استانداردهای داوطلبانه ای هستند که به گونه ای طراحی شده اند که توسط صنایع متعددی که در این کتابچه پوشش داده شده است، اتخاذ شوند. اما، بسیاری از صنایع این استانداردها را اتخاذ می کنند. با این حال، در شرایط خاص، رعایت استانداردهای ASTM اجباری است. به عنوان مثال، تمام اسباب بازی های فروخته شده در ایالات متحده باید با ASTM F-963 مطابقت داشته باشند.

انواع استانداردهای ASTM

انواع مختلفی از استانداردهای ASTM وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید، مانند:

استانداردهای ASTM برای روش های تست

استانداردهای روش تست، توضیحات آموزنده ای از انجام آزمایش ها و روش ها برای تعیین خواص یک ماده، گروهی از مواد یا یک محصول تولیدی ارائه می دهند. این استانداردها اطلاعاتی در مورد دستگاه های آزمایش، نمونه ها، روش ها و هر گونه محاسباتی که باید در طول آزمایش انجام شود، ارائه می دهد.

استانداردهای مشخصات ASTM

استانداردهای مشخصات، شرایط و مفاد جامعی را ارائه می کنند که یک محصول، یک سیستم یا خدمات باید رعایت کند. آنها همچنین روش های مختلف تست را که برای آزمایش معیارها مناسب هستند، شناسایی می کنند.

استانداردهای راهنمای ASTM

استانداردهای راهنما دستورالعمل‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند، اما روش خاصی را توصیه نمی‌کنند. بسته به شرایط فردی، کاربر می تواند بر اساس دستورالعمل ها بهترین گزینه را انتخاب کند.

استانداردهای تمرین ASTM

استانداردهای تمرین برای ارائه دستورالعمل های خاص و متناسب برای انجام عملیات یا وظایف مختلف طراحی شده اند.

استانداردهای طبقه بندی ASTM

استانداردهای طبقه بندی الزامات مربوط به تخصیص مواد، خدمات یا سیستم های مختلف را در گروه های مختلف فراهم می کند. این الزامات ممکن است به منشا، خواص فیزیکی یا خواص شیمیایی خود محصول مربوط باشد.

استانداردهای ترمینولوژی ASTM

استانداردهای اصطلاحی جزئیاتی را در مورد کلمات اختصاری، اختصارات یا نمادهایی که معمولاً در یک خط خاص از تجارت، از جمله صنایع مختلف استفاده می‌شوند، ارائه می‌کنند. از آنجایی که مواد شیمیایی اغلب نام‌های مختلفی دارند، استانداردهای خاصی وجود دارد که نام‌های رایجی را که دانشمندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، به تفصیل شرح می‌دهند.

چرا استانداردهای بین المللی ASTM مهم هستند؟

معماران، دانشمندان، مهندسان و سازمان‌های دولتی از استانداردهای ایمنی ASTM برای تضمین قابلیت اطمینان و سازگاری مواد استفاده می‌کنند. اگرچه این معیارها اختیاری هستند، اما زمانی که در موافقت نامه ها، قوانین، مقررات یا کدهای دولتی استفاده می شوند، باید توسط مقامات استناد شوند.

خواص مواد، مکانیکی، شیمیایی و متالورژیکی فلزات باید با استفاده از استانداردهای ASTM ارزیابی شود. تولیدکنندگان محصول می توانند از این اطلاعات برای کمک به انتخاب کاربرد و تکنیک های پردازش مناسب استفاده کنند. وب سایت ASTM به موسسات و افراد این امکان را می دهد که به دنبال بیش از 12000 استاندارد در طیف گسترده ای از صنایع باشند.