4 راه حل معمول تعمیر لوله موقت برای خانه شما

نشتی با عبور هر سیال، معمولاً آب، از یک روزنه و آزاد شدن آن از یک سیستم محتوی مشخص می شود. نشتی آب، بطور ویژه، یک مشکل دائمی در بسیاری از خانوارها است، که اغلب به دنبال تعمیر موقت لوله تا رسیدن متخصص تعمییر لوله و بعد از آن به دنبال رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب هستند. بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، یک خانواده به طور متوسط 180 گالن آب در هفته را به دلیل نشت خانگی هدر می دهد. یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از این پیشامد استفاده از لوله های با کیفیت در لوله کشی ساختمان ها میباشد. مجموعه تامین کالا عرضه کننده با کیفیت ترین لوله ها و اتصالات میباشد. برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت لوله پلی اتیلن با بخش فروش تامین کالا در ارتباط باشید.

از  رایج ترین انواع نشت لوله می توان به چکه کردن شیرآلات  و آبگرمکن دارای نشتی اشاره کرد. این اتفاقات اغلب تا سال ها بعد، زمانی که مشکل آشکار می شود، مورد توجه قرار نمی گیرد و باید فوراً به آنها رسیدگی کرد.

برای اطلاع از نحوه خرید لوله پلی اتیلن با بخش فروش تامین کالا در ارتباط باشید.

دلایل رایج نشتی لوله های آب

1. انجماد و یخ یزدگی لوله ها
انجماد و یخ یزدگی لوله ها می تواند باعث انبساط آب داخل لوله های شما و ترکیدن یا ترک خوردن آنها شوند. هنگامی که آب یخ می زند، به دیواره های لوله فشار وارد می کند و به مرور زمان آنها را ضعیف می کند. این امر به ویژه در مناطقی با آب و هوای سرد یا در هوای شدید زمستانی رایج است.

2. خوردگی و زنگ زدگی لوله ها 
این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که مواد لوله‌ها در اثر واکنش‌های شیمیایی با آب، مواد معدنی یا مواد دیگر خراب می‌شوند. خوردگی می تواند دیواره های لوله را ضعیف کرده و منجر به نشتی یا حتی خرابی لوله شود. عواملی مانند سن لوله ها، ترکیب شیمیایی آب و وجود عناصر خورنده می توانند در ایجاد خوردگی نقش داشته باشند. بازرسی های منظم می تواند به کاهش خطر نشت های مرتبط با خوردگی کمک کند.

3. فشار آب بالا
هنگامی که فشار آب از سطوح توصیه شده بیشتر می شود، به سیستم لوله کشی فشار وارد می کند که منجر به ضعیف شدن اتصالات یا شکستگی لوله می شود. تنظیم کننده های فشار یا شیرهای کاهنده را می توان برای حفظ فشار بهینه آب و جلوگیری از نیاز به تعمیر موقت لوله های دارای نشتی نصب کرد.

4. آسیب فیزیکی
این موضوع می تواند به دلیل ضربه های تصادفی، کار ساختمانی یا بلایای طبیعی رخ دهد. نیروی شدیدی که بر لوله وارد می شود، مانند خم شدن بیش از حد، می تواند باعث ایجاد ترک، شکستگی یا جابجایی مفاصل  و اتصالات لوله شود. این امر می تواند منجر به ایجاد نشتی در لوله های شما شود، بنابراین اقدامات احتیاطی مناسب باید در طول پروژه های ساخت و ساز یا نوسازی انجام شود تا از آسیب رساندن به لوله های موجود جلوگیری شود.

چگونه می توان لوله شکسته را بدون تعویض آن تعمیر کرد؟

یک لوله شکسته را می توان با استفاده از چند ابزار و مواد اولیه مانند موارد زیر به طور موقت تعمیر کرد:

1. تعمیر موقت نشتی لوله با استفاده از گیره های لوله 
گیره های لوله ابزارهای مفیدی هستند که می توانند به عنوان یک تعمیر سریع برای نشتی لوله ها استفاده شوند. در حالی که منتظر آمدن لوله‌کش و تعمیر دائمی هستید این گیره ها در اطراف ناحیه آسیب دیده محکم می‌پیچند تا لوله را در کنار هم نگه دارند.

2. به دنبال وصله های لاستیکی باشید
این وضله ها که همچنین به عنوان نوار تعمیر لوله هم شناخته می شوند میتوانند بسیار کارامد باشند. تکه های لاستیکی می توانند نشتی ها یا ترک های کوچک لوله را بپوشانند. این نوارها معمولاً دارای چسب هستند و می توانند یک مهر و موم موقت برای جلوگیری از نشت آب ایجاد کنند. با این حال، آنها ممکن است برای آسیب لوله های بزرگتر یا شدیدتر مناسب نباشند.

3. بتونه اپوکسی را اعمال کنید
اپوکسی یک ماده تعمیر همه کاره است که می تواند نشتی را به طور موقت مسدود کند. این مواد هنگامی که با هم مخلوط می شوند، یک ماده دو قسمتی است که یک ماده انعطاف پذیر را تشکیل می دهد که می تواند روی ناحیه آسیب دیده اعمال شود. بتونه اپوکسی با گذشت زمان سخت می شود و یک آب بندی بادوام ایجاد می کند و به عنوان یک راه حل سریع برای نشتی لوله ها عمل می کند تا زمانی که یک راه حل دائمی اجرا شود.

4. از Pipe Wraps (روکش‌های لوله) استفاده کنید
ABP – رول بسته بندی لوله
این وسیله کمکی که بانداژ یا بسته بندی تعمیر لوله نیز نامیده می شود، به طور خاص برای تعمیر موقت لوله های ترک خورده طراحی شده اند. آنها از یک ماده خود چسب ساخته شده اند که به سطح لوله می چسبد و یک مانع ضد آب را تشکیل می دهد. روکش‌های لوله می‌تواند یک راه‌حل موثر تعمیر موقت لوله برای آسیب‌های کوچک تا متوسط لوله باشد تا زمانی که تعمیر دائمی انجام شود.

 

4 راه حل معمول تعمیر لوله موقت برای خانه شما

آیا می توانید یک لوله شکسته را بچسبانید؟

نوار چسب یک راه حل سریع مناسب برای نشتی لوله ها نیست. در حالی که به دلیل تطبیق پذیری و خواص چسبندگی قوی خود شناخته شده است، برای مقاومت در برابر فشار و نیازهای یک سیستم لوله کشی طراحی نشده است. فشار قوی و جریان ثابت آب می تواند به سرعت باعث از کار افتادن نوارهای مجرای شود و منجر به آسیب بیشتر لوله شود.

علاوه بر این، نوار چسب در برابر آب مقاوم نیست و در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت برای مدت طولانی می تواند خراب شود. همیشه توصیه می شود که از یک لوله کش حرفه ای برای حل موثر هر مشکل لوله کشی استفاده شود.

چه نواری می تواند لوله شکسته را ببندد؟

گاهی اوقات از چندین نوع نوار به عنوان راه حل موقت تعمیر لوله استفاده می شود. این موارد شامل موارد زیر است:

1. نوار خود ادغام
نوار خود ادغام یک نوار همه کاره است که وقتی کبه دور لوله پیچیده می شودبه خودش جوش می خورد و یک مهر و موم محکم و ضد آب تشکیل می دهد که می تواند به طور موقت نشتی را متوقف کند. این نوار معمولاً از لاستیک یا سیلیکون ساخته می شود و در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مختلف بسیار مقاوم است. این یک راه حل موقت قابل اعتماد برای آسیب های کوچک تا متوسط لوله ارائه می دهد.

2. نوار سیلیکونی
این نوار که گاهی اوقات به آن نوار خودجوش می گویند، یک نوار چسبنده و کشسان است که از مواد سیلیکونی ساخته شده است. در برابر دماهای بالا، مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم است و برای تعمیر موقت لوله مناسب است.

3. نوار تفلون
نوار تفلون که معمولاً به عنوان نوار لوله کشی شناخته می شود، یک نوار نازک و غیر چسبنده است که معمولاً از پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) ساخته می شود. اغلب برای آب بندی رزوه های لوله و جلوگیری از نشتی در اتصالات استفاده می شود. در حالی که این عمل به معنای تعمیر لوله های شکسته نیست، می توان آن را به طور موقت برای کاهش نشتی های جزئی اعمال کرد.

4. نوار لاستیکی
این نوار که اغلب به عنوان نوار ماستیک یا بوتیل نامیده می شود، دارای بافتی لاستیک مانند است و هنگامی که در اطراف لوله آسیب دیده پیچیده می شود، یک مهر و موم ضد آب ایجاد می کند. نوار لاستیکی به خوبی به اکثر سطوح می‌چسبد و می‌تواند در برابر آب و دماهای مختلف مقاومت کند.

هنگام پیدا کردن چگونگی رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب بسیاری از راهکارها موثر هستند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که توده لوله، نوار لاستیکی و چندین گزینه دیگر گزینه‌های تعمیر موقت هستند. اگر می خواهید یک تعمیر دائمی برای لوله های شکسته خود داشته باشید، بهترین گزینه استخدام یک لوله کش حرفه ای است.