آیا با مشکل رنگ آمیزی ورق گالوانیزه مواجه شده اید تا تیرها یا لنگه های درب پارکینگ را که در معرض دید قرار گرفته اند را رنگ کرده تا با طرح رنگ خانه شما مطابقت داشته باشد؟ متأسفانه، فرآیند رنگ آمیزی ورق گالوانیزه یک چالش است. این به این دلیل است که لایه روی روی فلز، که به طور خاص برای کاهش خوردگی طراحی شده است، رنگ را نیز پس می‌زند و در نتیجه پوسته شدن و ریزش می‌شود.

این به این معنی است که اگر رنگ آمیزی ورق گالوانیزه به درستی اجرا نشود، اجزای فولادی حیاتی مانند لنگه یا تیرهای درب گاراژ که در پایین قرار دارند، نیاز به رنگ آمیزی دارند. نادیده گرفتن این مرحله می تواند منجر به مشکلات تعمیر و نگهداری در آینده شود. بنابراین، چگونه می توانید از رنگ آمیزی مناسب ورق گالوانیزه برای جلوگیری از این مسائل مزاحم در مسیر اطمینان حاصل کنید؟

برای اطلاع از نحوه خرید و اطلاع از قیمت امروز ورق گالوانیزه  با بخش فروش تامین کالا در ارتباط باشید.

مراحل رنگ آمیزی ورق گالوانیزه

مراحل رنگ آمیزی ورق گالوانیزه

1. آماده سازی سطح رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه

اولین مرحله در فرآیند رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه، تمیز کردن کامل سطح است. یک پارچه را بردارید و هر گونه روغن، کثیفی، گرد و غبار، نمک، محصولات خوردگی، مواد شکننده، نمک های محلول و سایر آلاینده هایی را که ممکن است بر بافت اثر بگذارد را حذف کنید. داشتن یک سطح صاف برای رنگ آمیزی ضروری است، زیرا این فرآیند را بسیار آسان تر و لذت بخش تر می کند.

2. استفاده از سرکه سفید برای رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه

پس از اطمینان از تمیز بودن فولاد گالوانیزه، وقت آن است که یک محصول خانگی را معرفی کنید که در افزایش چسبندگی رنگ معجزه می کند: سرکه سفید. سرکه سفید یک جایگزین بی خطر و غیر سمی برای حلال های صنعتی است. سرکه سفید را روی یک پارچه تمیز بمالید و هر سطح را کاملا پاک کنید تا باقیمانده آن از بین برود

3. انتخاب رنگ مناسب برای فولاد گالوانیزه

در حالی که ممکن است قبلا رنگ خود را انتخاب کرده باشید، بسیار مهم است که با تامین کننده رنگ محلی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که بهترین محصول برای رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه را دارید. عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، رطوبت، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در معرض عناصر می تواند بر انتخاب رنگ تأثیر بگذارد.

اگر قصد استفاده از رنگ لاتکس اکریلیک را دارید، استفاده از آستر مهم است زیرا این نوع رنگ برای فولاد گالوانیزه طراحی نشده است. با این حال، اگر ترجیح می دهید مرحله پرایمر را رد کنید، رنگ هایی را انتخاب کنید که به خوبی به فولاد می چسبند. هنگام رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه از رنگ های پایه آلکیدی یا پرایمرهای پایه روغنی خودداری کنید.

آیا می توانید ورق گالوانیزه را با اسپری رنگ کنید؟ برای رنگ آمیزی ورق گالوانیزه می توان از رنگ اسپری استفاده کرد، البته به شرطی که سطح آن به خوبی آستر کاری شده باشد.

4. نقاشی کنید

با انجام تمام این مراحل، سطح صافی خواهید داشت که به راحتی رنگ آمیزی می شود.

دستیابی به پیش تصفیه سطحی بهینه برای فولاد گالوانیزه

وقتی صحبت از رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه می شود، چهار روش شناخته شده برای دستیابی به پیش تصفیه سطح بهینه وجود دارد. این روش ها عبارتند از T-Wash، اچ پرایمر، Sweep/Whip Blasting و هوازدگی. هر تکنیک در خدمت هدف ایجاد یک بستر جامد برای نقاشی است.

1. تی واش
T-Wash که موثرترین روش پیش تصفیه در نظر گرفته می شود، از محلول فسفات روی اصلاح شده با ردپای نمک های مس استفاده می کند. این محلول با سطح فولاد گالوانیزه واکنش داده و در نتیجه رنگ خاکستری تیره یا سیاه ایجاد می شود. پس از خشک شدن، می توان سطح T-Washed را به مدت 30 روز قبل از شروع رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه باقی گذاشت.

2. اچ پرایمرها
پرایمرهای اچ برای فولادهای گالوانیزه قدیمی و فرسوده مناسب هستند. این روش وسیله ای برای پیش تصفیه سطح برای رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه فراهم می کند.

3. Sweep/Whip Blasting
بلاست Sweep/Whip شامل انفجار مکانیکی فولاد گالوانیزه در 40psi (2.7 bar) با استفاده از سرباره مس ریز، انفجار J یا پودر کربوراندوم است. این فرآیند یک “پروفایل اچ” روی سطح ایجاد می کند که بافت میکروسکوپی را برای چسبیدن رنگ به آن ارائه می دهد. Sweep/Whip Blasting مشکلات نگهداری را به حداقل می رساند و از لایه برداری در آینده جلوگیری می کند. استفاده از مواد ریزتر برای جلوگیری از آسیب رساندن به گالوانیزه و در معرض دید قرار دادن فولاد خام بسیار مهم است.

4. هوازدگی
هوازدگی یک فرآیند طبیعی است که حداقل شش ماه طول می کشد تا به طور کامل فعال شود. برای شروع، آلودگی‌های سطحی با استفاده از پدهای ساینده یا برس‌ها حذف می‌شوند تا از ترمیم سطح روی جلوگیری شود.

پس از شستشو، سطح تحت شستشوی داغ با شوینده قرار می گیرد و با آب تمیز شستشو می شود. پس از خشک شدن، رنگ آمیزی فولاد گالوانیزه می تواند شروع شود. اجتناب از هوازدگی در محیط های دریایی با سطوح کلرید بالا بسیار مهم است.با استفاده از این روش‌های حرفه‌ای پیش تصفیه سطح، می‌توانید از بستر بهینه برای رنگ‌آمیزی فولاد گالوانیزه اطمینان حاصل کنید که منجر به پایان ماندگاری و ظاهری جذاب می‌شود.