لوله های پی وی سی در صورتی که به درستی نصب و نگهداری شوند می توانند تا 50 سال یا بیشتر عمر کنند. با این حال، استخدام لوله کش حرفه ای برای اطمینان از نصب مناسب، جایگذاری مناسب و داشتن بستر حرفه ای در طول عمر لوله های پی وی سی  بسیار مهم است. برای افزایش طول عمر لوله های خود، لوله های خود را تمیز نگه دارید و از لوله کش ها بخواهید که بازرسی های منظم را انجام دهند. این کار به شما لوله های بادوام، قابل اعتماد و قوی می دهد که می توانند مادام العمر کار کنند.

چرا لوله های پی وی سی اینقدر محبوب هستند؟ لوله‌ پلیکا به دلیل استحکام، دوام و ویژگی‌های خاص مقاوم بودن در برابر خوردگی ، تا حد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ویژگی ها باعث می شود که این لوله ها برای اهداف مهندسی مسکونی، تجاری، کشاورزی و شهری مناسب باشند. برای اطلاع از قیمت لوله پی وی سی میتوانید با بخش فروش تامین کالا در ارتباط باشید.

لوله های پی وی سی که در تامین کالا ارائه میشوند فاقد مواد افزودنی فلزات سنگین هستند، ظرفیت جریان بالایی دارند، سازگار با محیط زیست هستند. آنها را نیز می توان بازیافت کرد. در این مقاله جزئیات بیشتری وجود دارد که باید در مورد لوله های پی وی سی و دلیل برجسته بودن آنها و طول عمر آنها نیاز است بدانید.

تاریخچه لوله های پی وی سی

قبل از اینکه لوله های PVC در دهه 1960 معرفی شوند، ایالات متحده برای لوله های خود به موادی مانند آهن، فولاد و بتن مسلح شده با فولاد متکی بود. هنگامی که PVC ظهور کرد، بنیاد ملی بهداشت وظیفه تعیین میزان مناسب بودن این لوله ها برای سیستم های آب آشامیدنی را بر عهده گرفت.

زمانی که ایمن تلقی شد، گسترش آن سریع شد. تا سال 1985، 750000 مایل لوله آب روستایی PVC در ایالات متحده نصب شده بود، و تا سال 1996، لوله های PVC به شماره یک لوله آب در ایالات متحده تبدیل شد. انفجار لوله های PVC تصادفی نیست. آنها مزایای فوق العاده ای ارائه می دهند. در زیر این مزایا را توضیح خواهیم داد.

 

عوامل موثر بر طول عمر لوله پی وی سی

 

 

اطلاعات بیشتر در مورد طول عمر لوله پی وی سی

لوله پی وی سی چه مدت در زیر زمین دوام می آورد؟ طول عمر لوله های پی وی سی حدود 100 سال تخمین زده می شود، اگرچه این رقم دقیقی نیست زیرا لوله های پی وی سی تنها از دهه 1960 در ایالات متحده استفاده شده است. با این حال، آنچه به طول عمر طولانی کمک می کند، پایداری شیمیایی مواد و این واقعیت است که در برابر خوردگی مقاوم است.

پی وی سی (پلی وینیل کلرید) از کلر و اتیلن ساخته می شود. به دلیل مواد پلاستیکی آن، در برابر خوردگی ایمن است و در برابر تخریب ناشی از مواد آلی، نمک ها، اسیدها، بازها یا انواع مواد شیمیایی دیگر مقاوم است. در نتیجه لوله های پی وی سی می توانند در معرض عناصر مختلف خاک و آب قرار گرفته و سالم بمانند.

یکی دیگر از دلایل طولانی بودن طول عمر لوله پی وی سی این است که برخلاف لوله های فلزی، در برابر رشد بیولوژیکی مانند باکتری ها و جلبک ها مقاوم هستند. این باعث می شود آنها برای سیستم های فاضلاب و فاضلاب مناسب باشند. در نهایت، لوله های پی وی سی به گونه ای طراحی شده اند که بادوام و مستحکم باشند و به آنها اجازه می دهد تا در برابر فشار خارجی زیادی مقاومت کنند.

چه عواملی می تواند طول عمر لوله پی وی سی را کاهش دهد؟

اگرچه لوله های پی وی سی به دلیل استحکام و دوام خود شناخته شده اند، اما عواملی وجود دارند که می توانند طول عمر آنها را کاهش دهند. در زیر به بررسی برخی از این عوامل پرداخته شده است:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: آیا PVC در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است؟

متأسفانه لوله های PVC در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیستند و اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند لوله های پی وی سی را سریعتر از حد معمول تجزیه کند. برخی از آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش تخریب است. نشانه هایی از تغییر رنگ وجود خواهد داشت و لوله ها ممکن است شکننده شوند.

علاوه بر این، با گذشت زمان، لوله ها ممکن است ترک های کوچکی در سطح ایجاد کنند و در نهایت استحکام خود را از دست بدهند. برای کاهش آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش، لوله های پی وی سی که در خارج از منزل استفاده می شوند را می توان با رنگ پایه لاتکس رنگ کرد یا پوشش داد. در حالی که این اقدامات می تواند تخریب ناشی از اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد، ممکن است به طور کامل از آن جلوگیری نکند.

نصب ضعیف لوله های pvc

برای استفاده حداکثری از لوله های پی وی سی خود، به نصب حرفه ای نیاز دارید. اگرچه این موضوع در مورد هر دستگاه یا سیستم لوله کشی صدق می کند، لوله های PVC می توانند به ویژه آسیب پذیر باشند. به عنوان مثال، بستر مناسب برای اطمینان از تراز شدن صحیح لوله ها و پشتیبانی کافی بسیار مهم است.

لوله کش ها همچنین ممکن است با سیمان پی وی سی اشتباه کنند. اگر از سیمان پی وی سی بیش از حد استفاده کنند، لوله ها ممکن است خراب شوند. و اگر از سیمان پی وی سی خیلی کم استفاده کنند، ممکن است پیوندها بشکنند. “درج کوتاه” نیز می تواند مشکل بزرگی ایجاد کند. اگر لوله های پی وی سی به درستی به هم متصل یا نصب نشده باشند، ممکن است نشتی وجود داشته باشد.

 لوله پی وی سی چه مدت در زیر زمین دوام می آورد؟

هنگامی که زمین یخ می زند، سپس منقبض می شود و در نهایت ذوب می شود، خاک جابه جا می شود، منقبض و منبسط می شود. این پدیده که به عنوان “خاک بالا آمدن” شناخته می شود، می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن کامل لوله های PVC شود.

بحث زباله های زیرزمینی نیز وجود دارد. سنگ‌ها، ریشه‌های درختان و سایر اشکال زباله‌هایی که به لوله‌ها ساییده می‌شوند، می‌توانند باعث اصطکاک شوند که به مرور زمان می‌تواند لوله‌ها را ضعیف کند. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، افزودن مواد پرکننده کافی برای عایق‌سازی لوله‌ها است. راه دوم برای محکم کردن لوله های پی وی سی زیرزمینی، اضافه کردن بستر مناسب است. این می تواند به همسویی و ثبات کمک کند.

 

راهکارهای افزایش طول عمر لوله ی وی سی

 

تضمین دوام لوله پی وی سی

برای به حداکثر رساندن طول عمر لوله پی وی سی خود، توجه به سه عامل مختلف مهم است. این شامل:

نصب و نگهداری صحیح
نصب صحیح بسیار مهم است، البته، وقتی صحبت از دوام سیستم لوله پی وی سی شما می شود. هنگامی که لوله ها به درستی نصب شوند، خطر نشتی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. آنها همچنین می توانند انواع فشارها را بدون فرو ریختن یا تغییر شکل تحمل کنند. و همانطور که قبلا ذکر شد، پس‌پر کردن و بستر مناسب می‌تواند لوله‌ها را بهتر عایق کرده و آنها را پایدار کند.

نگهداری منظم نیز بسیار مهم است. از لوله‌کش‌ها بخواهید که یک بازرسی منظم انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که انسداد، ترک یا نشتی وجود ندارد. برای لوله هایی که در بالای زمین قرار دارند، لوله کش ها می توانند لایه دیگری از رنگ برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش اضافه کنند، یا می توانند اطمینان حاصل کنند که لوله ها همیشه پوشیده هستند.

حذف زباله، اتصال مناسب و سرعت آب
برای اینکه لوله های پی وی سی خود را در شرایط کار خوب نگه دارید، در وهله اول سعی کنید از ورود زباله به آنها جلوگیری کنید. با این حال، این همیشه امکان پذیر نیست. برای از بین بردن زباله ها، می توانید آب گرم را در لوله های خود بشویید.

اگر به لوله های پی وی سی بادوام نیاز دارید که به طور غیرمنتظره ای نشت نکنند یا شکسته نشوند، اتصال مناسب با سیمان پی وی سی بسیار مهم است. لوله های پی وی سی مختلف از سیمان پی وی سی متفاوت استفاده می کنند. پس از اتصال، لوله کش های حرفه ای باید تست نشت و فشار را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که چسب ضد نشتی و هوا محکم دارید.

هنگام اطمینان از لوله های PVC قوی، سرعت آب را نیز در نظر بگیرید. برخی از سیستم های لوله پی وی سی برای کاربردهای کم یا زیاد طراحی شده اند. بسته به سرعت آب، لوله کش ها ممکن است نیاز به اضافه کردن دیفیوزرها یا محدود کننده های جریان داشته باشند تا به کاهش تاثیر سرعت آب کمک کنند.

اندازه صحیح لوله
در نهایت، انتخاب اندازه مناسب لوله می تواند تضمین کند که لوله پی وی سی شما دوام بیشتری دارد. اگر قطر لوله خیلی کوچک باشد، محدودیت جریان وجود خواهد داشت. اگر قطر بیش از حد بزرگ باشد، سرعت جریان کاهش می یابد. این ممکن است باعث تجمع رسوب شود.

لوله های با اندازه مناسب از فرسایش داخلی لوله های شما نیز جلوگیری می کند. سرعت آب بیش از حد می تواند منجر به ساییدگی و پارگی بیشتر لوله های شما و تخریب سریعتر شود. “چکش آبی” نیز می تواند به یک مشکل تبدیل شود. چکش آب زمانی اتفاق می افتد که جریان آب به طور ناگهانی متوقف شود یا مجبور به تغییر جهت شود. این باعث ایجاد فشار فوری در لوله ها می شود که می تواند باعث ترک خوردن یا ترکیدن آنها شود.

استحکام و مزایای لوله های پی وی سی

لوله های پی وی سی بادوام، قابل اعتماد و قوی هستند. به دلیل استحکام ذاتی خود، می توانند فشارهای مختلفی را تحمل کنند. دوام آنها به آنها اجازه می دهد تا در برابر فشارهای داخلی بدون فرو ریختن مقاومت کنند. و سابقه آنها تضمین می کند که شما یک سیستم لوله قابل اعتماد دریافت خواهید کرد.

مزیت هایی هم دارد. هنگامی که لوله های پی وی سی ما را انتخاب می کنید، هزینه نصب پایین و لوله های سازگار با محیط زیست را دریافت خواهید کرد که قابل بازیافت هستند. و از آنجایی که آنها رسانای الکتریسیته نیستند، تحت تأثیر واکنش های الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، نمک ها و بازهایی که می توانند فلزات را خورده کنند، نمی شوند.