• آماده سازی فلز
  • غوطه ور کردن فاز به روی مذاب
  • خنک کردن، تکمیل و خشک کردن
  • کنترل کیفیت

لوله گالوانیزه به طور گسترده برای طیف گسترده ای از کاربردهای عملی – حمل و نقل آب، در کشاورزی، مخابرات، لوله کشی و غیره شناخته شده اند. لوله های آهنی گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و دوام آن برای استفاده در فضای داخلی و خارجی بسیار مناسب هستند. اما آیا تا به حال تعجب کرده اید که اینها چگونه ساخته می شوند؟ فرآیند گالوانیزه کردن این لوله های فولادی همان چیزی است که آنها را بسیار بادوام و انتخاب محبوب برای اشیاء مهندسی و ساختمانی در سراسر جهان می کند. امروز، دقیقاً در مورد آن صحبت خواهیم کرد! در زیر نگاهی دقیق تر به فرآیند ایجاد لوله های آهنی گالوانیزه است.

برای اطلاع از قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه  با بخش فروش تامین کالا د ارتباط باشید.

لوله گالوانیزه گرم از واکنش فلز مذاب با یک زیرلایه آهن برای تولید یک لایه آلیاژی ساخته می‌شود، بنابراین هم زیرلایه و هم پوشش ترکیب می‌شود. گالوانیزه گرم با ترشی کردن لوله فولادی ابتدا برای حذف اکسید آهن از سطح لوله انجام می شود. پس از ترشی، آن را با کلرید آمونیوم یا کلرید روی در محلول آبی یا محلول آبی مخلوط کلرید آمونیوم و کلرید روی تمیز کرده و سپس به حمام گالوانیزه گرم فرستاده می شود. گالوانیزه گرم دارای مزایای آبکاری یکنواخت، چسبندگی قوی و عمر طولانی است.

 

مراحل گالوانیزه کردن لوله های فولادی

مراحل گالوانیزه کردن لوله های فولادی

آماده سازی فلز

قبل از هر چیز دیگری، لوله های آهنی ابتدا از یک آماده سازی سطح دقیق عبور می کنند. چندین مرحله وجود دارد که فلز پایه قبل از رسیدن به فرآیند گالوانیزه باید طی کند. همه اینها باعث می شود که آهن برای مرحله بعدی آماده شود. به طور معمول، فرآیند آماده سازی سطح لوله های آهن گالوانیزه به شرح زیر عمل می کند:

ابتدا، فولاد با استفاده از محلول سوزاننده پاک می شود – یک ماده خورنده که در آن تمام روغن، گریس، کثیفی و درد اضافی را به طور کامل پاک می کند.
پس از شستشوی محلول سوزاننده، لوله آهنی ترشی می شود. ترشی یک درمان سطح فلز است که برای از بین بردن لکه ها، ناخالصی ها، آلاینده ها، زنگ زدگی یا رسوب فلزات آهنی استفاده می شود.
لوله آهنی در محلول اسیدی ترشی می شود تا از شر رسوبات آسیاب خلاص شود یا به عنوان سطح پوسته پوسته فولاد نورد گرم نیز شناخته می شود.
پس از شستشوی محلول ترشی، لوله آهنی به روان شدن ادامه نخواهد داد. معمولاً کلرید آمونیوم روی همان چیزی است که در فلز پایه برای سرکوب اکسیداسیون سطح تمیز شده استفاده می شود.

غوطه ور کردن فاز به روی مذاب

اگرچه تمام قطعات در فرآیند گالوانیزه مهم هستند، این مرحله و تکنیک است که آن را بسیار محبوب کرده است. در اینجا، لوله های آهنی سخاوتمندانه در حمامی از روی مذاب با دمای حدود 449 درجه سانتیگراد یا 840 درجه فارنهایت غوطه ور می شوند. در اینجا، یک لایه ضخیم و محکم روی سطح فلز پایه آلیاژ می کند.

چرا روی؟ روی ماده ای است که مانع از عبور اکسیژن و آب از فلز پایه زیرین می شود. همچنین نقش مهمی در این که چرا فلز در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است، ایفا می کند. روی یک آند قربانی است که وقتی لایه بیرونی در معرض کثیفی و اصطکاک قرار می گیرد وارد عمل می شود.

برای برخی، سرب در حمام روی مذاب اضافه می شود تا نقدینگی حمام را افزایش دهد و روی اضافی را در لوله آهنی غوطه ور محدود کند. این همچنین به جلوگیری از تفاله شناور کمک می کند.

ممکن است با برخی از تولیدکنندگان مواجه شوید که از گالوانیزه سرد استفاده می کنند که در آن فلز پایه فقط با رنگ غنی از روی رنگ آمیزی می شود. با این حال، رایج ترین روشی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، گالوانیزه گرم است. ثابت شده است که از سال 1742 محافظت ماندگارتر و بدون نیاز به نگهداری از فلزات را فراهم می کند.

خنک کردن، تکمیل و خشک کردن

پس از انجام روش غوطه وری روی، اکنون زمان خنک شدن لوله های آهن گالوانیزه است. به طور معمول، لوله های آهنی گالوانیزه در یک مخزن کوئنچ خنک می شوند تا به سرعت خنک شود و اثرات ناخواسته پوشش تازه تشکیل شده با جو محیط اطراف آن مهار شود.

کنترل کیفیت

درست مانند تمام محصولات تولید شده تحت کنترل کیفیت دقیق قرار می گیرند. در اینجا لوله های آهنی گالوانیزه بررسی می شوند و مشخص می شود که آیا مطابق با مشخصات محصول نهایی هستند یا خیر. هیچ اندازه برای کنترل کیفیت وجود ندارد، زیرا هر تولید کننده راه ها و تکنیک های خاص خود را برای اطمینان از کیفیت و استانداردهای لوله های آهن گالوانیزه دارد.

همه ما از مزایای شگفت انگیز لوله های گالوانیزه آگاه هستیم. همه به لطف فرآیند گالوانیزه کردن این لوله های فولادی، به دلیل خواص بدون زنگ زدگی و خوردگی و دوام فوق العاده آن، در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته است. این یک مزیت متمایز نسبت به سایر روش های حفاظتی و هر لوله دیگری در بازار ایجاد می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و تحویل و همچنین دریافت قیمت لوله گالوانیزه با ما تماس بگیرید!

فرآیند تولید لوله های فولادی گالوانیزه سرد

گالوانیزه سرد به عنوان الکترو گالوانیزه نیز شناخته می شود. این روش گالوانیزه برای محافظت از فلز در برابر خوردگی استفاده می شود. گالوانیزه سرد از پوششی از پرکننده روی استفاده می کند که روی سطح محافظت شده اعمال می شود و خشک می شود تا یک پوشش پرکننده روی ایجاد شود. پوشش خشک شده دارای محتوای روی (تا 95٪) است. فرآیند گالوانیزه سرد برای حفاظت در برابر خوردگی محصولات و سازه های فولادی مختلف استفاده می شود.

لوله های فولادی گالوانیزه گرم در دهه 1960 تا 70 قرن بیستم توسعه یافته اند و کیفیت محصولات بسیار بهبود یافته است. لوله گالوانیزه از فرآیند آلیاژ آهن الکترو گالوانیزه سولفات استفاده می کند که در آن خط تولید مستقیماً از مخزن به مخزن بدون حمل یا سرریز محلول سوراخ می شود. هر فرآیند در فرآیند تولید از یک سیستم گردش تشکیل شده است. تنها 5 مخزن نظافت در خط تولید وجود دارد که با بازیافت به طور مرتب تخلیه می شوند.