تعمیرات و خرابی لوله ها یک امر اجتناب ناپذیر است. این موضوع می تواند به دلیل ترک و نشت در سیستم باشد. با این حال، قبل از اینکه بتواند دوباره به طور کامل عملیاتی شود، لوله باید تحت تست هیدرواستاتیک قرار گیرد. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد: تست هیدرواستاتیک چیست و نگاهی دقیق تر به دستورالعمل تست هیدرواستاتیک ، استاندارد تست هیدرواستاتیک لوله ، دستگاه تست هیدرواستاتیک لوله و روش تست هیدرواستاتیک خط لوله بیاندازیم. همچنین میتوانید برای آگاهی از سایر روش های تست لوله مقاله بهترین روش های تست لوله چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

تست هیدرواستاتیک لوله چیست؟

تست هیدرواستاتیک فرآیند بررسی سیستم های لوله، تجهیزات خط لوله و هر نوع لوله کشی است. این به تعیین یکپارچگی ساختاری انواع مختلف لوله ها کمک می کند. آزمایش او اغلب پس از تعمیرات یا خاموش شدن انجام می شود زیرا تجهیزات باید قبل از اینکه دوباره وارد سرویس عملیاتی شوند تأیید شوند. انجام این آزمایش برای بررسی شرایط غیرعادی یا علائم نشتی در لوله ها ضروری است.

تست هیدرواستاتیک برای چه مواردی استفاده می شود؟

مهندسان از تست هیدرواستاتیک به عنوان ابزاری برای اطمینان از اینکه تجهیزات به درستی تعمیر شده اند استفاده می کنند. معمولاً تست هیدرواستاتیک برای لوله‌های فولادی و سایر تجهیزات لوله‌کشی به کار می‌رود تا هرگونه نشتی احتمالی را بررسی کرده و مطمئن شود که برای استفاده ایمن هستند، به خصوص پس از اتمام تعمیرات.

دستورالعمل تست هیدرواستاتیک

در طول این آزمایش، یک لوله با آب پر می شود. سپس به خط لوله فشار وارد می شود تا به فشار آزمایشی قابل قبول برسد. برای این آزمایش، سطح فشار معمولاً بالاتر از آن چیزی است که طراحی آن می تواند انجام دهد. در آن سطح برای بازه زمانی لازم برای بررسی هرگونه نشتی نگهداری می شود. پس از اتمام کار، فشار لوله کاهش می یابد.

بسته به اینکه چه کسی آزمایش کیفیت را انجام می دهد، رنگ ها را می توان برای کمک به بازرسی و تجزیه و تحلیل نشت روی آب اعمال کرد.

این نوع بازرسی اطلاعات دقیق تری را نسبت به بازرسی بصری اشیاء شما ارائه می دهد زیرا مهندسان به دنبال هر گونه ناهماهنگی هستند. این به آنها اجازه می دهد تا تعمیرات بعدی را برنامه ریزی کنند. یک آزمایش هیدرولیک دیگر را می توان پس از تعمیرات قبل از اینکه لوله دوباره عملیاتی شود انجام داد.

 

دستورالعمل تست هیدرواستاتیک

 

مزایای تست هیدرواستاتیک لوله های فولادی برای کنترل کیفیت

ما در تامین کالا به مشتریان خود اطمینان می دهیم که لوله های فولادی ما مطابق با استانداردهای صنعت هستند. برای تضمین ایمنی و کیفیت محصولات قبل از توزیع آنها به بازار، تحت تست هیدرواستاتیک و سایر بازرسی های کیفی لازم قرار می گیرد.

یکپارچگی سازه را تعیین می کند

تست هیدرواستاتیک برای لوله های فولادی ضروری است زیرا یکپارچگی ساختاری آنها را تعیین می کند. از آنجایی که لوله ها تحت فشار بالا یا آزمایش آب قرار می گیرند، ساختار کلی لوله ارزیابی و بررسی می شود. با این کار، می‌تواند به یک تامین‌کننده لوله فولادی سرنخی در مورد کیفیت فرآیندهای لوله‌سازی ارائه دهد.

بازرسی دقیق

لازم است تمام محصولات لوله کشی تولید شده را برای بازرسی دقیق قرار دهید. اینجا در سوپریم پایپ، ما اهمیت بازرسی هر محصول لوله ای که از امکانات ما می گذرد را می دانیم. به همین دلیل است که به جز ارزیابی سطح مواد خود، ما همچنین محصولات خود را از طریق یک فرآیند آزمایش جامع مانند آزمایش هیدروژنی نظارت می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه آنها لزوماً برای استفاده مورد نظر مناسب هستند.

دوام و قابلیت اطمینان را تعیین می کند

هیدرواستاتیک، به تعیین دوام و قابلیت اطمینان لوله های فولادی ما کمک می کند. همانطور که در این وبلاگ ذکر شد، یکی از فرآیندهای متداول هیدروتست، افزودن فشار و دمای بالا به لوله‌ها است تا ببینیم آیا آنها قادر به تحمل این فشارها هستند یا خیر.

لوله های فولادی پس از ارزیابی کیفیت، اکنون می توانند در بازار توزیع شوند. بنابراین، هر گونه تعمیر و نگهداری یا جایگزینی در آینده می تواند با خیال راحت و بدون نشتی انجام شود.

این مقاله به سوال «تست هیدرواستاتیک چیست» پاسخ داد تا ایده ای از آزمایش های کنترل کیفیت انجام شده بر روی لوله های فولادی به شما بدهد. هنگام خرید لوله‌ فولادی، می‌توانید از سازندگان آنها بپرسید که آیا لوله‌های آنها این آزمایش‌ها را انجام داده‌اند تا بررسی کنید که چقدر در بازرسی‌های آنها دقیق هستند.

اگر به دنبال تامین کننده لوله فولادی در ایران هستید، به جای درستی آمده اید. ما در تامین کالا بهترین لوله ها را به مشتریان خود ارائه می دهیم.