لوله های پلی اتیلن استانداردهای متفاوتی برای کاربردهای مختلف دارند. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تعدادی از معتبرترین آنها را برای شما لیست کنیم. در سایت مجموعه تامین کالا شما میتوانید انواع لوله های پلی اتیلن را به بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت داشته باشید. برای خرید لوله پلی اتیلن با بخش فروش ما در ارتباط باشید.

استانداردهای لوله‌های پلی‌اتیلن به طور عمومی توسط سازمان‌های مختلفی مانند ASTM International، ISO (سازمان بین‌المللی استانداردها)، DIN (موسسه استاندارد آلمان) و BS (استانداردهای بریتانیا) تنظیم می‌شوند. در ایران نیز، معمولاً استانداردهای ملی برای لوله‌های پلی‌اتیلن تعیین شده است. به طور کلی، استانداردهای مهمی که برای لوله‌های پلی‌اتیلن وجود دارند شامل:

۱. استاندارد ASTM D2513: استاندارد مشخصات مواد پلی‌اتیلن است که برای لوله‌های گازی استفاده می‌شود.

۲. استاندارد ASTM D3350: استانداردی برای پلی‌اتیلن‌های مقاوم در برابر فشار، که مشخصات فنی و خواص فیزیکی مواد را تعیین می‌کند.

۳. استاندارد ISO 4427: استاندارد بین‌المللی برای لوله‌های پلی‌اتیلن تحت فشار است که در آن مشخصات و روش‌های آزمایش مشخص می‌شود.

۴. استاندارد ISO 4437: استاندارد بین‌المللی دیگری برای لوله‌های پلی‌اتیلن گاز است که در آن نیز مشخصات فنی و آزمون‌های مورد نیاز تعیین شده است.

۵. استاندارد DIN 8074 و DIN 8075: این استانداردها مربوط به لوله‌های پلی‌اتیلن برای استفاده در سیستم‌های آب و فاضلاب هستند که مشخصات و روش‌های تست آنها را تعیین می‌کنند.

به عنوان مثال در ایران، استاندارد 10726 از سازمان ملی استاندارد ایران برای لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده می‌شود.

جدول استاندارد لوله پلی اتیلن

در زیر نمونه ای از جدول استاندارد لوله پلی اتیلن را برای شما آورده ایم و  در ادامه مطبل لیست کاملی از اسن استاندارد ها را بررسی میکنیم.جدول استاندارد لوله پلی اتیلن

استاندارد متریال پلی اتیلن

استاندارد متریال پلی اتیلن عبارت است از:

  • استاندارد ASTM D3350: استاندارد مشخصات مواد پلی‌اتیلن مقاوم در برابر فشار، که در آن خواص فیزیکی، مکانیکی، و شیمیایی مواد پلی‌اتیلن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این استاندارد برای انواع مختلف پلی‌اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله PE80، PE100 و غیره.

کامل تربن لیست استانداردهای لوله پلی اتیلن و استاندارد متریال پلی اتیلن

صنعت لوله های پلاستیکی حول مشخصات و استانداردهای محصولات و روش های آزمایش برای تأیید عملکرد می چرخد. سیستم های لوله یکی از حیاتی ترین کاربردها برای مواد ترموپلاستیک با پایه طراحی 50 سال و طول عمر مورد انتظار بیش از 100 سال است. محصولات باید متناسب با هدف باشند و کاربر نهایی برای تعیین آنها نیاز به اطمینان از محصول دارد. مشخصات و ابعاد باید جهانی باشند و روش های آزمایش باید استاندارد شوند. این صنعت در طول سالیان متمادی تلاش زیادی برای توسعه روش های قابل اعتماد انجام داده است.

استانداردهای محصول و روش تست توسط CEN برای اروپا و ISO برای استفاده جهانی ایجاد شده است. کمیته های فنی ISO/TC 138 و CEN/TC 155 به ترتیب مسئول استانداردهای ISO و EN برای سیستم های لوله کشی پلاستیکی هستند. TC ها برای کاربردهای خاص و روش های آزمون به کمیته های فرعی و گروه های کاری تقسیم می شوند. چندین سال طول می کشد تا استانداردی منتشر شود و این استانداردها هر 3 تا 5 سال یکبار بررسی می شوند و در صورت لزوم تجدید نظر می شوند.

استاندارد متریال پلی اتیلن

 

AWWA M55 : 2006 – اولین طراحی و نصب لوله پلی اتیلن

طراحی و نصب لوله پلی اتیلن – کتابچه راهنمای AWWA M55 – ویرایش اول: درک اساسی از ویژگی های مواد، بخشی ذاتی از فرآیند طراحی برای هر سیستم لوله کشی است. با چنین درک، طراح لوله‌کشی می‌تواند از خواص مواد برای طراحی برای عملکرد بهینه استفاده کند. این فصل اطلاعات اولیه ای را ارائه می دهد که باید به خواننده در درک چگونگی تأثیر ویژگی های مواد پلی اتیلن (PE) بر رفتار مهندسی آن کمک کند. پلاستیک های پلی اتیلن محصولات انعطاف پذیر اما سخت را تشکیل می دهند و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاومت عالی دارند.

استاندارد AWWA C906-07 : 2017 لوله پلی اتیلن

لوله و اتصالات فشار پلی اتیلن (PE)، 4 اینچ. (100 میلی متر) از 63 اینچ. (1600 میلی متر)، برای توزیع و انتقال آب – 2017: این استاندارد لوله فشار پلی اتیلن (PE) ساخته شده از مواد مطابق با کد استاندارد PE 2406، PE 3406 و PE 3408 را توصیف می کند.

استاندارد ISO 9624-1997-E لوله پلی اتیلن

لوله های ترموپلاستیک برای سیالات تحت فشار – ابعاد جفت شدن آداپتورهای فلنج و فلنج های پشتی شل – 1997: این استاندارد بین المللی ابعاد جفت شدن آداپتورهای فلنجی مواد ترموپلاستیک و ابعاد مربوط به فلنج های پشتی شل را برای استفاده با لوله های ترموپلاستیک تحت فشار مشخص می کند. این برای آداپتورهای فلنج و فلنج‌های پشتی شل برای استفاده با لوله‌هایی با قطر بیرونی اسمی dn از 16 میلی‌متر تا 1200 میلی‌متر و فشار نامی تا 16 بار اعمال می‌شود (PN 16). جداول 2 و 3 ابعاد سیستم‌های فیوژن سوکت را مشخص می‌کنند. پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) و سیستم های سیمانی با حلال پلی (وینیل کلرید) پلاستیک نشده (PVC-U)، پلی (وینیل کلرید) کلردار (PVC-C) و اکریلونیتریل/بوتادین/استایرن (ABS). جداول 3 تا 5 ابعاد سیستم های همجوشی لب به لب پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) را مشخص می کند.

استاندارد ISO 13953: 2001 لوله پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات پلی اتیلن (PE) – تعیین استحکام کششی و حالت شکست قطعات آزمایش از اتصال لب به لب – 2001: این استاندارد بین المللی یک روش آزمایشی برای تعیین استحکام کششی و حالت شکست کششی پلی اتیلن لب به لب را توصیف می کند. مجموعه لوله های (PE). این روش برای اتصالات لب به لب بین لوله های پلی اتیلن با قطر بیرونی اسمی کمتر از آن قابل استفاده است. این روش ممکن است همراه با سایر روش های آزمایش برای ارزیابی کیفیت اتصالات لب به لب استفاده شود. .

استاندارد API SPEC 15LE: 2008 لوله پلی اتیلن

مشخصات خط لوله پلی اتیلن (PE) – 2008: هدف از این مشخصات ارائه استانداردهایی برای خط لوله پلی اتیلن (PE) مناسب برای استفاده در انتقال نفت، گاز و آب غیر قابل شرب در زیرزمینی، بالای زمین و کاربردهای رلینر برای صنایع تولید نفت و گاز. این استاندارد پیشنهادی برای رسیدگی به تمام نگرانی های ایمنی مرتبط با طراحی، نصب یا استفاده از محصولات پیشنهاد شده در اینجا ندارد.

استاندارد NFPA 24: 2016 لوله پلی اتیلن

استاندارد نصب شبکه های خصوصی آتش نشانی و لوازم جانبی آنها – 2016: این استاندارد باید حداقل الزامات را برای نصب شبکه های خصوصی آتش نشانی و لوازم جانبی آنها پوشش دهد که شامل تامین موارد زیر است: (1) سیستم های آبپاش خودکار (2) سیستم‌های آبپاش باز (3) سیستم‌های ثابت پاشش آب (4) سیستم‌های فوم (5) هیدرانت‌های خصوصی (6) نظارت بر نازل‌ها یا سیستم‌های استند لوله با اشاره به منابع آب (7) خانه‌های شیلنگ

استاندارد DIN 8074: 2011 لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن (PE) – لوله های PE 80، PE 100 – ابعاد: 2011 – این استاندارد برای لوله های ساخته شده از پلی اتیلن (PE)، PE 80 و PE 100 و شاخص های جریان مذاب از اسمی 0.2 گرم در 10 دقیقه تا 1 اعمال می شود. 4 گرم در 10 دقیقه (DIN EN ISO 1872-1، شرط T)، که الزامات مطابق با DIN 8075 را برآورده می کند.

استاندارد ISO 1167:1996 لوله پلی اتیلن

لوله های ترموپلاستیک برای انتقال سیالات – مقاومت در برابر فشار داخلی – روش تست – ISO/TC 138/SC 5 خصوصیات عمومی لوله ها، اتصالات و شیرهای مواد پلاستیکی و متعلقات آنها – روش های آزمایش و مشخصات اولیه

استاندارد ISO 3663:1976 لوله پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات فشار پلی اتیلن (PE)، سری متریک – ابعاد فلنج ها – ابعاد اصلی فلنج های پشتی شل را برای آداپتورهای فلنج جوش داده شده با لب به لب یا سوکت و فلنج های گیره مشخص می کند. این برای فلنج برای اندازه لوله از 16 تا 315 میلی متر قطر خارجی و فشار اسمی تا 1 مگاپاسکال – ISO/TC 138/SC 2 لوله ها و اتصالات پلاستیکی برای تامین آب اعمال می شود.

استاندارد ISO 4433:1997 لوله پلی اتیلن

لوله های ترموپلاستیک – مقاومت در برابر مواد شیمیایی مایع – طبقه بندی – قسمت 1: روش تست غوطه وری – این استاندارد آخرین بار در سال 2013 مورد بررسی و تایید قرار گرفت. بنابراین این نسخه فعلی باقی می ماند. ISO/TC 138/SC 3 لوله و اتصالات پلاستیکی صنعتی

استاندارد ISO 4437:1997 لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن مدفون (PE) برای تامین سوخت های گازی – سری متریک – مشخصات -ISO/TC 138/SC 4 لوله ها و اتصالات پلاستیکی برای تامین سوخت های گازی

استاندارد ISO 9080:2012 لوله پلی اتیلن

سیستم‌های لوله‌کشی و کانال‌کشی پلاستیک – تعیین مقاومت طولانی‌مدت هیدرواستاتیک مواد ترموپلاستیک به شکل لوله با برون‌یابی – این استاندارد آخرین بار در سال 2018 بررسی و تایید شد. بنابراین این نسخه به‌جا می‌ماند. ISO 9080:2012 روشی را برای پیش‌بینی طولانی مدت مشخص می‌کند. استحکام هیدرواستاتیک مدت مواد ترموپلاستیک با برونیابی آماری. این روش برای انواع لوله های ترموپلاستیک در دماهای قابل اجرا قابل اجرا است. این بر اساس داده های آزمایشی از سیستم های لوله توسعه یافته است. ISO/TC 138/SC 5 خصوصیات عمومی لوله ها، اتصالات و شیرهای مواد پلاستیکی و متعلقات آنها — روش های آزمایش و مشخصات اولیه

استاندارد ISO 9623:1997 لوله پلی اتیلن

اتصالات آداپتور پلی اتیلن/فلز و PP/فلز برای لوله های سیالات تحت فشار – طول طراحی و اندازه رزوه ها – سری متریک – این استاندارد آخرین بار در سال 2017 بررسی و تایید شد. بنابراین این نسخه فعلی باقی می ماند. طول طراحی و اندازه رزوه ها را مشخص می کند برای اتصالات آداپتور پلی اتیلن/فلزی و اتصالات آداپتور پلی پروپیلن/فلزی برای لوله های تحت فشار. همچنین ابعاد سوکت و انتهای اتصالات را مشخص می کند.

استاندارد ISO 9624:1997 لوله پلی اتیلن

لوله های ترموپلاستیک برای سیالات تحت فشار – ابعاد جفت شدن آداپتورهای فلنج و فلنج های پشتی شل – استاندارد وی آخرین بار در سال 2014 بررسی و تایید شده است. بنابراین این نسخه فعلی باقی می ماند. ابعاد جفت شدن آداپتورهای فلنج مواد ترموپلاستیک و ابعاد مربوط به فلنج های پشتی شل را برای استفاده برای لوله های ترموپلاستیک تحت فشار می دهد.

استاندارد ISO 12162:1995 لوله پلی اتیلن

مواد ترموپلاستیک برای لوله ها و اتصالات برای کاربردهای فشار – طبقه بندی و تعیین – ضریب خدمات کلی (طراحی) – طبقه بندی مواد ترموپلاستیک را به شکل لوله تعیین می کند و نام مواد را مشخص می کند. همچنین روشی برای محاسبه تنش طراحی ارائه می دهد. برای مواد در نظر گرفته شده برای لوله ها و/یا اتصالات برای کاربردهای تحت فشار کاربرد دارد. این استاندارد توسط ISO 12162:2009 بازنگری شده است

استاندارد ISO 12176-1:2012 لوله پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات پلاستیکی – تجهیزات سیستم های پلی اتیلن اتصال فیوژن – قسمت 1: همجوشی لب به لب – این استاندارد توسط ISO 12176-1:2017 بازبینی شده است.

استاندارد ISO 12176-2:2008 لوله پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات پلاستیکی – تجهیزات برای اتصالات فیوژن سیستم های پلی اتیلن – قسمت 2: الکتروفیوژن – ISO 12176-2:2008 الزامات عملکردی را برای واحدهای کنترل الکتروفیوژن برای استفاده با اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن (PE) برای تامین سوخت های گازی یا برای انتقال مشخص می کند. آب برای مصارف انسانی، از جمله آب خام قبل از تصفیه و برای انتقال آب برای مصارف عمومی یا سیالات دیگر. ISO 12176-2:2008 برای واحدهای کنترل با کنترل جریان یا ولتاژ برای سیستم های اتصال بر اساس فناوری گرمایش سیم مقاومتی استاندارد قابل استفاده است. این استاندارد آخرین بار در سال 2017 بررسی و تایید شده است. بنابراین این نسخه به قوت خود باقی است.

استاندارد ISO 12176-3:2001 لوله پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات پلاستیکی – تجهیزات سیستم های پلی اتیلن اتصال فیوژن – قسمت 3: نشان اپراتور

استاندارد ISO 12176-4:2003 لوله پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات پلاستیکی – تجهیزات برای سیستم های پلی اتیلن اتصال ذوبی – قسمت 4: کدگذاری ردیابی – ISO 12176-4:2003 یک سیستم رمزگذاری را برای داده ها در مورد قطعات، روش های مونتاژ و عملیات اتصال برای سیستم های لوله پلی اتیلن (PE) برای تامین گاز مشخص می کند. این بخش از ISO 12176 برای لوله‌ها، اتصالات و شیرهای پلی‌اتیلن مطابق با استانداردهای ISO برای سیستم‌های لوله‌کشی گازرسانی و همچنین برای عملیات مونتاژ با استفاده از روش‌هایی مانند همجوشی با استفاده از ابزار گرمایشی (ته، سوکت و زین) کاربرد دارد. فیوژن)، الکتروفیوژن (جوش سوکت و زین)، فیوژن القایی و اتصال مکانیکی. این استاندارد آخرین بار در سال 2015 بررسی و تایید شده است. بنابراین این نسخه به صورت فعلی باقی می ماند.

استاندارد ISO 13477:2008 لوله پلی اتیلن

لوله های ترموپلاستیک برای انتقال سیالات – تعیین مقاومت در برابر انتشار سریع ترک (RCP) – تست حالت پایدار در مقیاس کوچک (آزمایش S4) – ISO 13477:2008 یک روش تست در مقیاس کوچک (S4) را برای تعیین گیر یا گیر تعیین می کند. انتشار یک ترک در یک لوله ترموپلاستیک در دما و فشار داخلی مشخص آغاز شده است. ISO 13477:2008 برای ارزیابی عملکرد لوله های ترموپلاستیک در نظر گرفته شده برای تامین گازها یا مایعات کاربرد دارد. در مورد دوم، هوا نیز می تواند در لوله وجود داشته باشد. این استاندارد آخرین بار در سال 2018 مورد بررسی و تایید قرار گرفت. بنابراین این نسخه فعلی باقی می ماند.

استاندارد ISO 13478:1997 لوله پلی اتیلن

لوله های ترموپلاستیک برای انتقال سیالات – تعیین مقاومت در برابر انتشار سریع ترک (RCP) – آزمایش در مقیاس کامل (FST) – این استاندارد توسط ISO 13478:2007 بازنگری شده است.

استاندارد ISO 13479:2009 لوله پلی اتیلن

لوله های پلی الفین برای انتقال سیالات – تعیین مقاومت در برابر انتشار ترک – روش آزمایش برای رشد آهسته ترک در لوله های شیاردار – ISO 13479:2009 یک روش آزمایشی را برای تعیین مقاومت در برابر رشد کند ترک در لوله های پلی الفین مشخص می کند که بر حسب زمان بیان می شود. به شکست در آزمایش فشار هیدرواستاتیک روی لوله ای با بریدگی های طولی ماشینکاری شده در سطح بیرونی. این آزمایش برای لوله هایی با ضخامت دیواره بیشتر از 5 میلی متر قابل استفاده است. این استاندارد آخرین بار در سال 2015 مورد بررسی و تایید قرار گرفت. بنابراین این نسخه فعلی باقی می ماند.

استاندارد ISO 13480:1997 لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن – مقاومت در برابر رشد آهسته ترک – روش تست مخروط – ISO/TC 138/SC 5 خصوصیات کلی لوله ها، اتصالات و شیرهای مواد پلاستیکی و متعلقات آنها – روش های آزمایش و مشخصات اولیه – این استاندارد آخرین بار در تاریخ بررسی و تایید شده است. 2015. بنابراین این نسخه فعلی باقی می ماند.

استاندارد ISO 13761:1996 لوله پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات پلاستیکی – فاکتورهای کاهش فشار برای سیستم های خط لوله پلی اتیلن برای استفاده در دماهای بالاتر از 20 درجه سانتیگراد – روشی را برای استخراج فاکتورهای احیا ارائه می دهد تا حداکثر فشار کاری مجاز برای عملکرد پلی اتیلن (PE) در دمای بالا مورد استفاده قرار گیرد. سیستم های خط لوله قابل استفاده برای سیالاتی که در دمای بین 20 تا 40 درجه سانتیگراد بر خواص طولانی مدت مواد پلی اتیلن تأثیر منفی نمی گذارد. این استاندارد توسط ISO 13761:2017 بازنگری شده است

استاندارد ISO 14236:2000 لوله پلی اتیلن

لوله‌ها و اتصالات پلاستیکی – اتصالات فشاری مکانیکی برای استفاده با لوله‌های فشاری پلی اتیلن در سیستم‌های آبرسانی – این استاندارد توسط ISO 17885:2015 بازنگری شده است.

استاندارد ISO/TR10358:1993

لوله پلی اتیلن

لوله‌ها و اتصالات پلاستیکی – جدول طبقه‌بندی مقاومت شیمیایی ترکیبی – موادی که توسط طبقه‌بندی پوشش داده می‌شوند: پلی اتیلن با چگالی کم. پلی اتیلن با چگالی بالا؛ پلی پروپیلن؛ پلی (وینیل کلرید)، غیر پلاستیکی؛ پلی (وینیل کلرید)، کلردار؛ پلی بوتن؛ اکریلونیتریل/بوتادین/استایرن؛ پلی وینیلیدین فلوراید)؛ پلی اتیلن متقاطع سه کلاس متمایز می شوند: مقاومت رضایت بخش، مقاومت محدود، مقاومت غیر رضایت بخش. مقاومت در برابر خوردگی به 427 ماده شیمیایی با غلظت های مختلف در دماهای مختلف داده می شود. این استاندارد آخرین بار در سال 2009 مورد بررسی و تایید قرار گرفت. بنابراین این نسخه فعلی باقی می ماند.

استاندارد IS0/TR11647:1996 لوله پلی اتیلن

سازگاری با همجوشی لوله ها و اتصالات پلی اتیلن (PE) – ISO/TC 138/SC 5 ویژگی های عمومی لوله ها، اتصالات و شیرهای مواد پلاستیکی و لوازم جانبی آنها – روش های آزمایش و پایه

لوله و اتصالات یاتیلن برای تامین سوخت های گازی – آیین نامه طراحی، جابجایی و نصب – این استاندارد آخرین بار در سال 2014 بررسی و تایید شده است.

استاندارد EN 1555-1:2010 لوله پلی اتیلن

سیستم های لوله کشی پلاستیکی برای تامین سوخت های گازی – پلی اتیلن (PE) – این قسمت از EN 1555 جنبه های کلی سیستم های لوله کشی پلی اتیلن (PE) را در زمینه تامین سوخت های گازی مشخص می کند. همچنین پارامترهای آزمایشی را برای روش های آزمایشی که در این استاندارد ذکر شده است، مشخص می کند.

استاندارد EN 1555-2:2010 لوله پلی اتیلن

سیستم های لوله کشی پلاستیکی برای تامین سوخت های گازی – پلی اتیلن (PE) – قسمت 2: لوله ها – این قسمت از EN 1555 ویژگی های لوله های ساخته شده از پلی اتیلن (PE) را برای سیستم های لوله کشی در زمینه تامین سوخت های گازی مشخص می کند. همچنین پارامترهای آزمایشی را برای روش های آزمایشی که در این استاندارد ذکر شده است، مشخص می کند.

استاندارد EN 1555-3:2008 لوله پلی اتیلن

پیش نویس BS EN 1555-3 سیستم های لوله کشی پلاستیک برای تامین سوخت های گازی – پلی اتیلن – (PE) – قسمت 3: اتصالات – این بخش از EN 1555 ویژگی های اتصالات همجوشی ساخته شده از پلی اتیلن (PE) و همچنین اتصالات مکانیکی را مشخص می کند. برای سیستم های لوله کشی در زمینه تامین سوخت های گازی. همچنین پارامترهای آزمایشی را برای روش های آزمایشی که در این استاندارد ذکر شده است، مشخص می کند.

استاندارد EN 1555-4:2011 لوله پلی اتیلن

سیستم های لوله کشی پلاستیکی برای تامین سوخت های گازی – پلی اتیلن (PE) – قسمت 4: شیرها – این بخش از EN 1555 ویژگی های شیرهای ساخته شده از پلی اتیلن (PE) را برای سیستم های لوله کشی در زمینه تامین سوخت های گازی مشخص می کند.

استاندارد EN 1555-5:2008 لوله پلی اتیلن

پیش نویس BS EN 1555-5 سیستم های لوله کشی پلاستیکی برای تامین سوخت های گازی – پلی اتیلن (PE) – قسمت 5: تناسب با هدف سیستم – این بخش از EN 1555 الزامات تناسب اندام را برای سیستم لوله کشی پلی اتیلن (PE) مشخص می کند. در زمینه تامین سوخت های گازی این تعاریف الکتروفیوژن، فیوژن لب به لب و اتصالات مکانیکی را مشخص می کند.

 

D3035 – 15: مشخصات استاندارد برای لوله های پلاستیکی پلی اتیلن بر اساس قطر بیرونی کنترل شده
استاندارد ASTM D3035 لوله های پلی اتیلن کنترل شده با OD را پوشش می دهد. این لوله ها برای آب دارای فشار هستند و برای مصارف فاضلاب، آب آشامیدنی و صنعتی استفاده می شوند.
D3350 – 14: مشخصات استاندارد برای مواد لوله و اتصالات پلاستیک PE
استاندارد ASTM D3350 شناسایی لوله پلی اتیلن و مواد اتصالات مطابق با یک سیستم طبقه بندی سلولی را پوشش می دهد. طبقه بندی سلول ها بر اساس آزمایش های خواص اولیه از جمله چگالی، شاخص مذاب، مدول خمشی و غیره است.
D2513 – 16: مشخصات استاندارد برای لوله فشار گاز پلی اتیلن، لوله ها و اتصالات
استاندارد ASTM D2513 الزامات و روش های آزمایش لوله پلی اتیلن، لوله و اتصالات مورد استفاده در توزیع گاز طبیعی را پوشش می دهد. آزمایش ها شامل ابعاد و تحمل مواد، مقاومت ترکیدگی هیدرواستاتیک، مقاومت شیمیایی و مقاومت سریع در برابر ترک می باشد.
D792 – 13: روش های تست استاندارد برای چگالی و وزن مخصوص پلاستیک ها بر اساس جابجایی
استاندارد ASTM D792 روش های تست چگالی را برای پلاستیک های جامد پوشش می دهد. این استاندارد شامل روش‌های آزمایشی برای آزمایش پلاستیک جامد در آب و مایعات غیر از آب است.

F2619 – 13: مشخصات استاندارد برای لوله خط HDPE
استاندارد ASTM F2619 الزامات و روش های آزمایش مواد HDPE، لوله و اتصالات برای کاربردهای نفت و گاز تحت فشار یا بدون فشار را پوشش می دهد.
D1238 – 13: روش تست استاندارد برای نرخ جریان مذاب ترموپلاستیک ها توسط پلاستومتر اکستروژن
استاندارد ASTM D1238 روش آزمایش نرخ جریان مذاب رزین ترموپلاستیک مذاب را با استفاده از پلاستومتر اکستروژن پوشش می دهد. استاندارد چهار رویه را توصیف می کند.
D790 – 15: روش های تست استاندارد برای خواص خمشی پلاستیک های تقویت نشده و تقویت نشده و مواد عایق الکتریکی
استاندارد ASTM D790 روش های آزمایشی مورد استفاده برای تعیین خواص خمشی پلاستیک های تقویت نشده و تقویت شده را پوشش می دهد. روش های آزمایش برای مواد سفت و سخت و نیمه سخت قابل اجرا هستند.
D638 – 14: روش تست استاندارد برای خواص کششی پلاستیک
استاندارد ASTM D638 روش آزمایش خواص کششی پلاستیک ها را پوشش می دهد. روش آزمون همچنین برای توصیف کیفی و تحقیق و توسعه مفید است.

D696 – 16: روش تست استاندارد برای ضریب انبساط حرارتی خطی پلاستیک ها بین 30- تا 30 درجه سانتی گراد با دیلاتومتر سیلیس شیشه ای
استاندارد ASTM D696 روش تست انبساط حرارتی را پوشش می دهد. محدوده دما محدوده ای است که در آن بیشتر پلاستیک ها معمولا استفاده می شود.
D2837 – 13: روش تست استاندارد برای به دست آوردن مبنای طراحی هیدرواستاتیک برای مواد لوله ترموپلاستیک یا مبنای طراحی فشار برای محصولات لوله های ترموپلاستیک
استاندارد ASTM D2837 روش های آزمایشی برای پایه طراحی هیدرواستاتیک (HDB) و مبنای طراحی فشار (PDB) را پوشش می دهد. HDB دسته استحکام هیدرواستاتیک بلندمدت بر اساس تنش و PDB رده مقاومت هیدرواستاتیک بلندمدت بر اساس فشار است. این روش تست برای تمام مواد شناخته شده لوله های ترموپلاستیک قابل استفاده است.
F2160 – 16: مشخصات استاندارد برای لوله HDPE دیوار جامد بر اساس قطر بیرونی کنترل شده (OD)
استاندارد ASTM F2160 مشخصات استاندارد لوله HDPE را پوشش می دهد. مجرای HDPE که این استاندارد را برآورده می کند باید به عنوان دیوار جامد کنترل شده OD ساخته شود و اندازه آن بر اساس IPS باشد. مشخصات شامل مواد، ابعاد، طرز کار و الزامات عملکرد برای لوله پلی اتیلن، مجرا و اینترداکت مورد استفاده در کاربردهای بدون فشار است.
F714 – 10: مشخصات استاندارد برای لوله های پلی اتیلن پلاستیک (SDR-PR) بر اساس قطر بیرونی
استاندارد ASTM F714 لوله پلی اتیلن ساخته شده در ابعاد بر اساس قطر خارجی 90 میلی متر و بزرگتر را پوشش می دهد. این لوله برای ساخت و ساز جدید و نوسازی لوله های قدیمی مورد استفاده برای انتقال آب، فاضلاب و مایعات فرآیندهای صنعتی، پساب ها و دوغاب ها استفاده می شود.
D2239 – 12: مشخصات استاندارد برای لوله های پلاستیکی پلی اتیلن (SIDR-PR) بر اساس قطر داخلی کنترل شده
استاندارد ASTM D2239 مشخصات استاندارد لوله HDPE ساخته شده در نسبت ابعاد داخلی استاندارد (SIDR) و فشار نامی برای آب را پوشش می دهد. مشخصات شامل الزامات برای ترکیبات پلی اتیلن و الزامات مواد، ابعاد، طرز کار و عملکرد است.

F1473 – 16: روش تست استاندارد برای تست کششی ناچ برای اندازه گیری مقاومت در برابر رشد کند ترک لوله ها و رزین های پلی اتیلن
استاندارد ASTM F1473 آزمایش رشد آهسته ترک معروف به PENT (تست بریدگی پنسیلوانیا) را پوشش می دهد. این روش تست مقاومت مواد پلی اتیلن را در برابر کند کردن رشد ترک در شرایط خاص تعیین می کند.
D746 – 14: روش تست استاندارد برای دمای شکنندگی پلاستیک ها و الاستومرها بر اثر ضربه
استاندارد ASTM D746 روش آزمایش را برای تعیین دمایی که در آن پلاستیک ها در شرایط ضربه ای مشخص شکست شکننده نشان می دهند را پوشش می دهد. این استاندارد همچنین دو روش معمول بازرسی و پذیرش را ارائه می دهد.
F1041 – 16: راهنمای استاندارد برای فشار دادن لوله و لوله فشار گاز پلی الفین
استاندارد ASTM F1041 رویه‌های کلی برای فشار دادن لوله‌ها و لوله‌های فشار گاز پلی الفین را پوشش می‌دهد.