آیا لوله های فولادی بدون درز را می توان گالوانیزه کرد؟

لوله فولادی بدون درز یک لوله فلزی با ساختار بدون درز است که به طور گسترده در صنایع نفت، گاز طبیعی، صنایع شیمیایی، برق، هوا فضا و سایر زمینه ها استفاده می شود. در مقایسه با لوله های جوش داده شده، لوله های فولادی بدون درز استحکام و مقاومت فشار بالاتری دارند، بنابراین در محیط های با فشار و دمای بالا عملکرد خوبی دارند. لوله فولادی بدون درز به لوله فولادی اطلاق می شود که از یک فولاد کاملاً گرد سوراخ شده ساخته شده است و روی سطح آن هیچ جوشی وجود ندارد. کاربردهای وسیعی دارد. لوله های گالوانیزه معمولی عموما از لوله های جوشی ساخته می شوند. بنابراین آیا لوله های فولادی بدون درز را می توان گالوانیزه کرد؟
پاسخ بله است. گالوانیزه کردن به این صورت است که سطح لوله فولادی را با یک لایه روی پوشانده تا لوله فولادی را از لایه روی محافظت کند و احتمال زنگ زدگی آن را کاهش دهد. لوله های فولادی بدون درز نیز از انواع لوله های فولادی هستند و برای گالوانیزه کردن نیز کاربرد دارند. بله، و لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه عملکرد بهتری نسبت به لوله های فولادی معمولی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد جدول قیمت لوله گالوانیزه با بخش فروش تامین کالا در تماس باشید.

تفاوت لوله فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله گالوانیزه

پیشنهاد ویژه :  برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میشود مقاله تفاوت های لوله گالوانیزه و لوله داربستی در وزن و قیمت و کاربرد را مطالعه بفرمایید.

تفاوت لوله فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله گالوانیزه چیست؟

لوله های فولادی گالوانیزه را می توان لوله های گالوانیزه نامید. لوله های فولادی گالوانیزه به دو دسته لوله های فولادی گالوانیزه سرد و لوله های فولادی گالوانیزه گرم تقسیم می شوند. لوله های فولادی گالوانیزه سرد ممنوع شده اند و کشور برای استفاده موقت از این لوله حمایت کرده است. تفاوت اصلی لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله های فولادی گالوانیزه عبارتند از:

تفاوت لوله فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله گالوانیزه در کاربرد

لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه عمدتاً برای سازه های عمومی و سازه های مکانیکی استفاده می شود. لوله های فولادی گالوانیزه معمولی لوله های جوشی هستند. به طور کلی برای حمل و نقل مواد سیال فشار متوسط و کم مانند آب، گاز، هوا، روغن و گرمایش آب گرم یا بخار استفاده می شود. آنها بر روی قطعات ساختاری به شدت ممنوع هستند.

تفاوت لوله فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله گالوانیزه در مواد

لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه از لوله های فولادی بدون درز ساخته می شوند که گالوانیزه شده اند. آنها معمولاً از فولادهای ساختاری کربنی با کیفیت بالا مانند 10، 20، 30، 35، و 45 یا فولادهای ساختاری کم آلیاژ مانند 16Mn، 5MnV، یا 40Cr، 30CrMnSi، 45Mn2 و غیره ساخته می شوند. نورد گرم یا سرد
لوله های فولادی گالوانیزه معمولی به طور کلی به لوله هایی از صفحات فولادی تبدیل می شوند و سپس به شکل جوش داده می شوند. آنها عمدتاً فولادهای کربنی معمولی Q195، Q215 و Q235 هستند.

تفاوت لوله فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله گالوانیزه در خواص فیزیکی

مقاومت کششی لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه 410 مگاپاسکال و لوله های فولادی گالوانیزه معمولی 195 تا 235 مگاپاسکال است. ظرفیت تحمل فشار و خواص مکانیکی لوله های فولادی بدون درز قوی تر از لوله های فولادی گالوانیزه معمولی است. لوله های فولادی گالوانیزه از لوله های جوش داده شده استفاده می کنند. درز جوش حلقه ضعیف آن است و ممکن است در محیط های سخت منفجر شود.

تفاوت لوله فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله گالوانیزه در مقادیر مختلف گالوانیزه

در مقایسه، مقدار گالوانیزه لوله فولادی بدون درز گالوانیزه کمتر از لوله فولادی گالوانیزه است، فقط حدود 10-50 گرم / ㎡.

تفاوت  در فرآیندهای تولید آنها

لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه از لوله های فولادی بدون درز با کیفیت بالا به عنوان مواد اولیه و طی فرآیندهای متعدد پرس، کشش و سایر فرآیندهای ساخت ساخته می شوند و در نهایت گالوانیزه می شوند. فرآیند تولید لوله های فولادی گالوانیزه شامل جوش و فرم دهی لوله های فولادی و سپس گالوانیزه گرم می باشد.

تفاوت در درمان سطح

پس از گالوانیزه شدن سطح لوله فولادی بدون درز گالوانیزه، سطح ریزتر، روشن تر و بافت تر می شود. پس از گالوانیزه گرم، سطح لوله فولادی گالوانیزه به اندازه لوله فولادی بدون درز صاف نیست.

تفاوت قیمت ها بین لوله فولادی بدون درز گالوانیزه و لوله گالوانیزه

از آنجایی که فرآیند تولید لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه نسبتاً پیچیده است و هزینه آن بالا است، قیمت آن کمی گران تر از لوله های فولادی گالوانیزه است.
به طور کلی لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه از نظر فرآیند تولید، ویژگی های عملکرد، دامنه استفاده، قیمت و غیره متفاوت هستند و زمانی که ما استفاده از آنها را انتخاب می کنیم، باید مناسب ترین متریال را با توجه به نیاز خود انتخاب کنیم.

به طور کلی لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های فولادی بدون درز گالوانیزه از نظر فرآیند تولید، ویژگی های عملکرد، دامنه استفاده، قیمت و غیره متفاوت هستند و زمانی که ما استفاده از آنها را انتخاب می کنیم، باید مناسب ترین متریال را با توجه به نیاز خود انتخاب کنیم. .