وقتی صحبت از استحکام ساختمان می‌شود هیچ متریالی به اندازه میلگرد در تامین امنیت سازه نقش ندارد. بنابراین هنگام خرید میلگرد باید محصولی را انتخاب کنید که باکیفیت و مرغوب است. از طرفی در کنار کیفیت، قیمت این محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حساب باید برای خرید میلگرد به سراغ روشی بروید که هم به‌صرفه باشد و هم در انتخاب مرغوب‌ترین محصول به شما کمک کند. خرید مستقیم از کارخانه دقیقا این دو ویژگی را دارد. با این روش خرید خودتان مستقیم با تولیدکننده در تماس هستید و به همین خاطر می‌توانید از بابت قیمت و کیفیت خاطر جمع شوید. اما چطور باید میگلرد را از کارخانه بخریم و این شیوه ثبت سفارش شامل چه مراحلی است؟ در ادامه این مقاله پاسخ این سوالات را ارائه کرده‌ایم.

خرید مستقیم میلگرد از کارخانه به چه صورت است؟

برای خرید میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه باید به چند نکته مهم و حیاتی توجه کنید. اول اینکه قیمتی که واحدهای صنعتی مختلف روی محصولات خود می‌گذارند متفاوت است؛ چرا که معمولا در کارخانه‌های تولید مقاطع فولادی از مواد اولیه با درجات کیفی مختلف و استانداردهای متفاوت برای تولید محصول استفاده می‌شود. دومین نکته مهم نیز حجم خریدتان است. معمولا کارخانه‌ها فقط برای مشتریانی که خرید عمده دارند به این شیوه ثبت سفارش می‌کنند. بنابراین اگر قصد داریم فقط چند شاخه میلگرد بخرید اصلا به فکر سفارش مستقیم از کارخانه نباشید. اکثر کارخانه‌ها میلگرد را فقط به خریدارانی که بیش از 24 تن ثبت سفارش دارند به صورت مستقیم عرضه می‌کنند. با رعایت این دو نکته مهم شما می‌توانید میلگرد را با قیمتی مناسب و به صورت مستقیم خریداری کنید. در بخش بعدی مراحل ثبت سفارش به این روش را توضیح داده‌ایم.

برای آگاهی از قیمت میلگرد آجدار و نحوه خرید آن  میتوانید با کارشناسان تامین کالا در ارتباط باشید.

مراحل خرید میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه

روش خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

شرایط فروش مستقیم دقیقا مانند کیفیت محصول از کارخانه‌ای به کارخانه دیگر تفاوت دارد. معمولا واحدهای صنعتی تولیدکننده میلگرد برای فروش عمده و مستقیم محصول خود شرایط خاص و منحصربه‌فردی دارند. بنابراین باید بعد از استعلام قیمت میلگرد و انتخاب چند کارخانه‌ای که ارزان‌ترین قیمت را دارند؛ شرایط فروش این شرکت‌ها را بررسی کنید. همانطور که اشاره شد اگر حجم خریدتان کمتر از 24 تن است؛ برای خرید بدون واسطه با کم‌ترین نرخ بعد از قیمت درب کارخانه می‌توانید به بنگاه‌ها و شرکت‌های بازرگانی که موضوع فعالیت‌شان فروش میلگرد است و در بازار آهن تهران مستقر هستند مراجعه کنید.

مراحل خرید میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه

فارغ از اینکه هر کارخانه شرایط فروش مخصوص به خود را دارد؛ اما معمولا مراحل ثبت سفارش در همه این کارخانه‌ها یکسان است. برای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه‌ها معمولا طی کردن مراحل زیر الزامی است:

  • درخواست خرید خود را که روی سر برگ شرکت یا فرم فروشنده نوشته شده است به کارخانه بدهید.
  • کارت ملی یا گواهی ارزش افزوده به فروشنده ارائه کنید.
  • مدارک مورد نیاز که در قوانین شرکت درج شده است را به فروشنده بدهید.
  • منتظر صدور پیش فاکتور از جانب فروشنده باشید.
  • مبلغ پیش فاکتور را به حساب اعلام شده در پیش فاکتور واریز کرده و فیش آن را به شرکت ارسال کنید.
  • آدرس و کد پستی معتبر خود را روی سر برگ شرکت نوشته تا محموله برای‌تان ارسال شود.

خرید مستقیم میلگرد از کارخانه به چه صورت است؟

چه نکاتی را در زمان خرید میلگرد از کارخانه باید مد نظر قرار دهیم؟

با وجود اینکه حالا با روش خرید مستقیم میلگرد از کارخانه آشنا هستید؛ اما هنوز نکاتی وجود دارد که باید قبل از ثبت سفارش از آنها مطلع باشید. آشنایی شما با این نکات باعث می‌شود که بتوانید خرید میلگرد آجدار و ساده را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

تحقیق در مورد محصولات مختلف

میلگرد از آن دسته مقاطع فولادی است که در فرم‌ها و اشکال مختلفی تولید می‌شود. هر کدام از این محصولات مشخصات ظاهری و فنی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. بنابراین در قدم اول باید مشخص کنید که بر اساس نیاز پروژه به چه نوع میلگردی با چه سایز و قطری نیاز دارید. مشخص کردن تعداد شاخه‌های مورد نیاز و همچنین گرید محصول نیز به شما کمک می‌کند تا بهترین میلگرد را خریداری کنید. اغلب میلگردها در سه گرید A1، A2 و A3 تولید می‌شوند. این گریدها از نظر کارایی و استحکام با یکدیگر تفاوت دارند. از آنجایی که بعد از ثبت سفارش معمولا کارخانه‌های امکان تغییر گرید را به خریدار نمی‌دهند؛ بنابراین حتما باید قبل از خرید میلگرد، گریدی که متناسب با نیاز پروژه است را انتخاب کنید. پس حتما قبل از خرید در مورد انواع میگلرد خوب تحقیق کنید.

دریافت مشاوره از کارشناسان بخش فروش

اگر در مسیر تحقیق و بررسی انواع میلگرد به سوالی برخوردید که جواب آن را پیدا نکردید؛ می‌توانید برای دریافت مشاوره با شرکت تماس گرفته و با کارشناسان بخش فروش صحبت کنید. با دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید بهترین محصول را از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید. هماهنگی در مورد تاریخ و زمان بارگیری محصولات نیز از طریق تماس با کارشناسان فروش امکان‌پذیر است. از آنجایی که برخی از شرکت‌های تولید میلگرد قوانین و شرایط خاصی برای فروش مستقیم دارند؛ می‌توانید طی تماس تلفنی خود در مورد این شرایط نیز با کارشناسان مجموعه صحبت کنید.

 محاسبه وزن میلگرد

تعیین نوع و میزان میلگردی که برای پروژه نیاز دارید به عهده مهندس ناظر است. پس اگر قصد دارید به اندازه میلگرد بخرید که بعدا مجبور نشوید بخشی از میلگردی که باقی مانده است را به عنوان ضایعات ساختمان بفروشید؛ حتما باید قبل از ثبت سفارش در مورد حجم مناسب خرید با مهندس ناظر پروژه مشورت کنید. با اطلاع از حجم میلگرد مورد نیاز حتی می‌توانید هزینه حمل را نیز تخمین بزنید.

تخمین زمان تحویل محموله

کارخانه‌ها معمولا سفارشات را به صورت روزانه ارسال نمی‌کنند. این یعنی اگر بعد از استعلام قیمت میلگرد آجدار و ساده ثبت سفارش کنید؛ همان روز یا روز بعد محموله به دست‌تان نمی‌رسد. پس یکی از سوالات اصلی که باید از کارشناسان فروش کارخانه بپرسید؛ زمان دقیق تحویل است. با اطلاع از تاریخی که میلگرد به دست‌تان می‌رسد می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. همچنین معمولا پس از خرید کدی به شما داده می‌شود که از طریق آن امکان پیگیری وضعیت سفارش وجود دارد.

آشنایی با برترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران

در ایران کارخانه‌های متعددی وجود دارد که تولیدکننده انواع میلگرد هستند. اما واحدهای صنعتی که در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم از نظر کیفیت محصول و فاکتورهایی نظیر تحویل به موقع سفارشات جزء برترین فروشندگانی هستند که می‌توانید میلگرد مورد نیاز پروژه خود را به صورت مستقیم از آنها تهیه کنید.

  • شرکت ذوب آهن اصفهان
  • شرکت فولاد خراسان
  • کارخانه فولاد میانه
  • کارخانه فولاد کویر کاشان
  • فولاد آناهیتا گیلان
  • مجتمع فولاد روهینا جنوب
  • شرکت فولاد کوثر اهواز
  • فولاد بافق یزد
  • مجتمع فولاد شاهین بناب
  • فولاد ابرکوه یزد