هنگام استنباط کاربرد لوله های گالوانیزه، دانستن فواید فراوان و صنایع مختلف که از آن استفاده می کنند مهم است. لوله های گالوانیزه دارای طول عمر ذاتی هستند و در عین حال بسیار مقرون به صرفه هستند. فولاد گالوانیزه به دلیل داشتن لایه روی محافظ با سایر لوله های فولادی و آهنی متفاوت است. لایه روی با اکسیژن واکنش می دهد و کربنات روی ایجاد می کند که سطحی مقاوم در برابر زنگ زدگی و ماندگاری طولانی ایجاد می کند. از فلزات گالوانیزه در همه جا استفاده می شود و در اینجا چند نمونه آورده شده است.

  • خودرو و هوافضا
  • لوله کشی
  • باد و خورشید
  • کشاورزی
  • ساخت و ساز
  • مخابرات

برای اطلاع از قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه با ما در تماس باشید.

لوله گالولنیزه در صنایع مختلف

خودرو و هوافضا

بدنه خودرو از فلزات گالوانیزه ساخته شده است. در اوایل دهه 80، تنها مدل‌های لوکس از این معجزات روکش روی استفاده می‌کردند. برای وسایل نقلیه سطح پایه محبوب نبود. با این حال، اکثر خودروها در حال حاضر از مواد گالوانیزه ساخته شده اند. ضد زنگ یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی برای فروشندگان خودرو است زیرا گفته می شود که می تواند ضمانت های ضد زنگ را برای خریداران احتمالی ارائه دهد.

صنعت هوافضا نیز سالهاست که از لوله های ورق و فلز استفاده می کند. با حرکت رو به جلو از فولاد و آلومینیوم، آلیاژهای مختلف، مواد کامپوزیتی و مواد گالوانیزه برای ایجاد هزاران هواپیمای تجاری مورد استفاده امروزه استفاده می‌شوند.

از طریق فرآیند گالوانیزه کردن، می توان یک ماده سبک وزن و در عین حال بادوام ایجاد کرد تا به درستی با استانداردهای هوانوردی مطابقت داشته باشد. از این لوله های گالوانیزه می توان برای ایجاد لوله ضد نشتی برای اتصالات خطوط هوایی و لوله های هوا نیز استفاده کرد. هوای فشرده می تواند دشوار باشد، اما با سیستم لوله کشی مناسب، می توان به راحتی با استفاده از مواد گالوانیزه مناسب به نتیجه ای با کیفیت بالا و ماندگار دست یافت.

لوله کشی

مشابه صنعت هوافضا، لوله کشی و لوله کشی می تواند از لوله های آهنی گالوانیزه استفاده کند. طول عمر سیستم های لوله کشی گالوانیزه بسته به شرایط منطقه می تواند تا 70 سال دوام بیاورد. شرایط شامل ناخالصی های آب، ضخامت روی و نزدیکی به شبکه های برق است. این ماده به ویژه برای مکان هایی با شرایط آب و هوایی نامناسب مفید است. می توان از آن برای کاربردهای خارج از منزل که به استحکام مکانیکی آهن گالوانیزه در شرایط آب و هوایی سخت نیاز دارند استفاده کرد.

باد و خورشید

پروژه های خورشیدی یک گردش کار مداوم دارند. هر گونه وقفه می تواند باعث کاهش درآمد شود. مهم است که از موادی استفاده کنید که بتواند در برابر خوردگی و بیشتر مقاومت کند. به همین دلیل است که لوله های آهن گالوانیزه و لوله های فولادی برای سایت های انرژی خورشیدی محبوب هستند. مقاومت در برابر خوردگی تضمین می کند که سازه ها می توانند سال ها دوام بیاورند، حتی زمانی که در معرض عناصر خشن قرار می گیرند.

این مواد همچنین ترجیح داده می شوند زیرا تولید لوله های آهن گالوانیزه فاقد تولید گازهای گلخانه ای است که آن را برای پایداری محیطی بهینه می کند. این یک ماده ارزان قیمت است که اغلب می تواند چندین دهه دوام بیاورد و در عین حال می تواند شرایط سخت و محیط های سخت را نیز تحمل کند.

کشاورزی

تجهیزات کشاورزی به راحتی در برابر خوردگی مستعد هستند. نیروهای شیمیایی و طبیعی می توانند ابزارها و تجهیزات را در صورتی که فاقد لایه محافظ باشند خراب کنند. به جای انتخاب این موارد، ابزارها و تجهیزات ارتجاعی را می توان از طریق گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه به دست آورد. تجهیزات کشاورزی سخت تر و انعطاف پذیرتر می شوند. این می تواند در برابر سایش ناشی از استفاده مداوم و مواد شیمیایی خشن مقاومت کند. از آنجایی که گالوانیزه کردن یک فرآیند مقرون به صرفه است، سرمایه گذاری آسانی است که برای کیف پول خیلی سخت نیست.

ساخت و ساز

مسلما رایج ترین صنعتی که از لوله های آهنی گالوانیزه استفاده می کند، صنعت ساختمان است. دلیل خوبی دارد زیرا بیش از یک قرن است که محبوب بوده و بهترین انتخاب بسیاری از کارشناسان بوده است. از دوام لوله های آهنی گالوانیزه می توان برای مصارف مسکونی و تجاری استفاده کرد.

از این لوله ها می توان برای طراحی و زیبایی نیز استفاده کرد. ظاهر فلزات گالوانیزه اغلب با درخشندگی ظریف همراه است. حال و هوای معاصر فوری می دهد و برای بسیاری از سازه های مدرن بسیار محبوب است. لوله های آهنی گالوانیزه ممکن است همیشه برای قطعات در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار نگیرند، اما معمولاً روی ریل ها، لوله ها، تیرها، ناودان ها و حصارها یافت می شوند.

مخابرات

خطوط تلفن ستون فقرات ارتباطات جامعه است. در صورت استفاده از مواد نامناسب، حفظ و شکل نگه داشتن این ساختارهای مهم بسیار دشوار است. مواد اشتباه می تواند کارگران تعمیر و نگهداری را در معرض خطر قرار دهد و همچنین می تواند به خود سازه آسیب برساند.

به جای نگرانی در مورد این مشکل، بیشتر شرکت های مخابراتی از لوله ها و مواد آهن گالوانیزه برای ارائه ساختاری با تعمیر و نگهداری کم استفاده می کنند. این مواد را می توان بر روی سیم کشی تلفن، جعبه تجهیزات و برج ها استفاده کرد تا تجهیزات مخابراتی کامل و مقاوم در برابر زنگ زدگی را ارائه دهد.

غذای آماده کلیدی

لوله های آهنی گالوانیزه را می توان برای کاربردهای زیادی مورد استفاده قرار داد. این به موارد ذکر شده در بالا محدود نمی شود. صنایعی که سازه‌ها را ایجاد می‌کنند می‌توانند از مزایای مواد گالوانیزه برای ایجاد ساخت‌های بادوام و برتر بهره‌مند شوند. از خودرو گرفته تا مخابرات، پروژه های ایجاد شده با گالوانیزه می توانند مزایای اقتصادی و ساختاری داشته باشند. حتی زمانی که شما در حال حمل، نصب و نگهداری این لوله های آهنی روکش شده هستید، به دلیل فرآیند سریع و آسان گالوانیزه کردن، می توانید از محافظت ذاتی آن اطمینان حاصل کنید.