معرفی 10 کارخانه تولید کننده برتر ناودانی ایران

ناودانی نوعی مقطع فولادی به شکل حرف انگلیسی U است که کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارد. از این محصول بیشتر در قسمت‌هایی از ساختمان استفاده می‌شود که قرار نیست بار و فشار زیادی را تحمل کنند. ناودانی گاهی به صورت تک و گاهی نیز به صورت مرکب با نبشی در سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در کشورمان وجود دارند که همگی از جمله معتبرترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی در ایران هستند و توانسته‌اند به تکنولوژی تولید این محصول کاربردی دست پیدا کنند. کیفیت محصول برخی از این کارخانه‌ها به حدی بالاست که سهم زیادی از فروش این محصول در بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در این مقاله 10 نمونه از برترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی در کشور را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز به خرید این محصول، بین برندهای مختلف دچار سردرگمی نشوید و بدانید کدامیک از این محصولات از نظر کیفیت قوی‌تر هستند.

برای اطلاع از قیمت ناودانی امروز تولیدی در این کارخانه‌ها کافیست به صورت تلفنی با ما در تماس باشید. 

بهترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی در ایران

تولید ناودنی در کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریلی در کشور است. این کارخانه در سال 1344 در زمینی به مساحت 200 کیلومتر مربع در جنوب غربی استان اصفهان و در شمال شهرستان لنجان احداث شده و در حال حاضر با ظرفیت 3.6 میلیون تن از انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کارخانه ذوب آهن اصفهان طیف گسترده‎ای از محصولات فولادی را تولید می‎کند که تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، انواع ورق، ریل و برخی از مقاطع خاص جزء این محصولات استراتژیک محسوب می‌شوند. این شرکت بازار گسترده‌ای دارد و محصولات تولیدی آن علاوه بر مصرف در داخل کشور، به کشورهای دیگر نیز صادر می‎شود. ذوب آهن اصفهان در حال حاضر یکی از بزرگ‎ترین صادرکنندگان فولاد در ایران است.

تولید ناودنی در کارخانه فولاد ناب تبریز

شرکت فولاد ناب تبریز در سال 1382 با هدف تولید انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن بر اساس استانداردهای ملی و جهانی در شهر تبریز تاسیس شد. عملیات ساختمانی، نصب و راه‎اندازی خط تولید این کارخانه از ابتدای سال 1383 آغاز و تقریبا پس از یکسال به پایان رسیده و تولید آزمایشی آن نیز از تابستان سال 1384 آغاز شد. شرکت فولاد ناب تبریز تولیدکننده انواع مقاطع فولادی ساختمانی از جمله انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن در سایزهای مختلف است و هر سالانه حدود 450 هزار تن از این محصولات در این کارخانه تولید و وارد بازار داخلی و بازارهای بین‌المللی می‌شود.

کارخانه فولاد ناب تبریز در 35 کیلومتری غرب تبریز در شهرک صنعتی شهید سلیمی واقع شده است و از دریافت نشان استاندارد ملی ایران، دریافت گواهینامه ISO 9001:2008، دریافت گواهینامه  ISO 14001:2004و دریافت گواهینامه OHSAS 18001:2007 به عنوان افتخارات این مجموعه نام برده می‌شود. در کارخانه فولاد ناب تبریز برای تولید ناودانی‌های سبک از استاندارد روسی GOST 8240:1997 و برای تولید ناودانی‌های سنگین از استاندارد اروپایی DIN EN 1026-1:2009 استفاده می‌شود. ضمن اینکه کلیه محصولات این شرکت منطبق بر استانداردهای ملی با شماره ۱-۴۴۷۷ هستند.

تولید ناودنی در کارخانه شکفته مشهد

گروه صنعتی شکفته مشهد، که در شهرک صنعتی توس واقع شده است یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران است. تاریخچه تاسیس این شرکت به سال 1330 باز می‌گردد. این کارخانه در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن انواع نبشی و ناودانی یکی از پرفروش‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران است و در لیست برترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی جایگاه خوبی دارد. از انواع نبشی، ناودانی و سپری می‌توان به عنوان مهم‌ترین تولیدات این کارخانه نام برد. دریافت نشان استاندارد ملی ایران و گواهینامه‌هایی نظیر ISO 9001:2015، ISO 14001:2015 و OHSAS 18001:2007 از افتخارات این مجموعه محسوب می‌شود.

ناودانی‌های تولیدی در این کارخانه منطبق بر استانداردهای مختلفی نظیر DIN EN 10279، DIN 1026-1، GOST 8240، استاندارد ملی INSO 4477-1، استاندارد DIN EN 10056-1,2 و استاندارد بین المللی ISO 657-5  هستند و در سایزهای نظیر ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

تولید ناودنی در کارخانه فولاد کوهپایه

شرکت فولاد کوهپایه یکی از معتبرترین کارخانه‌های تولیدکننده مقاطع فولادی سبک و فوق سبک است که در سال 1382 در شرق اصفهان و در زمینی به مساحت 32 هکتار تاسیس شد. خطوط تولید این کارخانه از شرکت دانیلی ایتالیا تامین می‎شوند و ظرفیت تولید آن سالانه 120000 تن است. تمامی محصولات ساخت این شرکت با برند “PartoA” در بازار به فروش می‎رسد. کارخانه فولاد کوهپایه انواع مقاطع فولادی سبک و فوق سبک را تولید می‌کند اما از محصولاتی نظیر نبشی (بال مساوی و نامساوی)، ناودانی، تسمه و ریل جرثقیل به عنوان اصلی‌ترین تولیدات این کارخانه می‌توان نام برد.

محصولات کارخانه فولاد کوهپایه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل دقت در تولید، دارای تلرانس‎های بسیار دقیقی می‎باشند. همچنین این محصولات با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با به‎روزترین تکنولوژی روز دنیا تولید می‎شوند. این کارخانه که زمینه اشتغال بیش از 1000 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است؛ در حال حاضر یکی از بزرگ‎ترین صادرکنندگان مقاطع فولادی سبک و فوق سبک در ایران به حساب می‌آید. ناودانی‌های شرکت فولاد کوهپایه در سایزهای مختلفی نظیر ۳، ۴، ۵ و ۶ و در طول 6 متر تولید و روانه بازار می‌شوند.

تولید ناودنی در کارخانه البرز ایرانیان

کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو) که در سال 1393 در شهرستان ساری واقع در 15 کیلومتری شهرستان نکا در زمینی به مساحت 100 هکتار و با استفاده از مدرن‎ترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا احداث شده است؛ یکی از بزرگ‎ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران محسوب می‌شود. این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 1.5 میلیون تن از انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن و ناودانی، نقش مهمی را در تامین نیازهای کشور به این محصولات ایفا می‎کند. انواع میلگرد آجدار و ساده، تیرآهن IPE، تیرآهن INP، ناودانی و نبشی از جمله محصولات متنوع کارخانه فولاد البرز ایرانیان هستند.

محصولات کارخانه فولاد البرز ایرانیان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به دلیل دقت در تولید، دارای تلرانس‎های بسیار دقیقی هستند. تنوع و کیفیت بالای این محصولات سبب شده که هم در بازار داخلی و هم در بازارهای بین‌المللی فروش بسیار خوبی داشته باشند.

تولید ناودنی در مجتمع فولاد البرز غرب

مجتمع فولاد البرز غرب که عملیات اجرایی احداث آن در سال 1384 آغاز و فاز اول و دوم آن به ترتیب در سال‌های 1387 و 1393 به بهره‎برداری رسید نیز یکی دیگر از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی در کشور است. این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه 1.2 میلیون تن از انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی، نقش مهمی در تامین نیازهای کشور به این محصولات ایفا می‌کند. این کارخانه علاوه بر ناودانی‌هایی با سایز ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ که مطابق با استانداردهای EN 10056-2 و DIN EN 17100 تولید و به بازار عرضه می‌شوند؛ سازنده انواع میلگرد ساده و آجدار، انواع تیرآهن IPE و INP و همچنین انواع نبشی است. برای اطلاع از قیمت ناودانی تولیدی این شرکت کافیست که با همکاران ما در بخش پاسخگویی تلفنی مجموعه تامین کالا تماس بگیرید.

تولید ناودنی در کارخانه نورد یاوران زنجان

این شرکت نیز که کارخانه آن در سال 1384 در اطراف شهر زنجان کار خود را آغاز کرده است؛ یکی از معتبرترین تولیدکنندگان انواع مقاطع فولادی است. ناودانی تقریبا مهم‌ترین و معروف‌ترین محصول این شرکت است که در دو نوع سبک و سنگین، به صورت شاخه‌های 6 و 12 متری و در ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند.

تولید ناودنی در شرکت صبا فولاد منظومه

اصفهان که تقریبا بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود؛ خواستگاه یکی دیگر از معروف‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی در کشور یعنی شرکت صبا فولاد منظومه است. این مجموعه فعالیت اصلی خود در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی به خصوص ناودانی را از سال 1389 آغاز کرده و در حال حاضر شاخه‌های 6 متری این محصول را در دو سایز 6 و 8 متری و در دو نوع سبک و سنگین تولید و روانه بازار می‌کند.

تولید ناودنی در کارخانه کیان فولاد ابهر

در استان زنجان علاوه بر کارخانه نورد یاوران زنجان، یک شرکت معتبر دیگر با نام تجاری کیان فولاد ابهر وجود دارد که حوزه فعالیتش تولید انواع ناودانی‌های باکیفیت در سایز های 8، 10، 12، 14، 16، 18 و 20 است. تمام محصولات این کارخانه بر اساس استانداردهای ملی تولید می‌شوند.

تولید ناودنی در کارخانه دهشیر یزد

این مجموعه نیز آخرین شرکت در لیست معتبرترین کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی در کشور است که محصولات خود را براساس استاندارد ملی به شماره ۴۴۷۷-۱ و استاندارد اروپایی DIN EN 1026-1:2009 تولید و به بازار عرضه می‌کند. ناودانی‌های بال شیب‎دار تقریبا مشهورترین محصول این شرکت هستند که در سایزهای متنوع از 6 تا 12 در بازار یافت می‌شوند.

 

در زمینه تولید ناودانی در ایران، می‌توان به برخی دیگر از شرکت‌ها و واحدهای برتر اشاره کرد. این عبارتند از:

  1. فولاد مبارکه اصفهان
  2. فولاد خوزستان
  3. فولاد ایران
  4. فولاد سفید دشت‌ستاره اصفهان
  5. فولاد گل گهر مبارکه
  6. فولاد هرمزگان
  7. فولاد خراسان
  8. فولاد شاهرود
  9. فولاد آذربایجان
  10. فولاد زرند

این شرکت‌ها به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان ناودانی در ایران شناخته می‌شوند.