جوشکاری فولاد گالوانیزه یک تکنیک مهم و ارزشمند در فرآیند ساخت فلز است . به ویژه در هنگام تولید یکپارچه سیم فولادی گالوانیزه یا توری فولادی گالوانیزه . اما اخیراً به دلیل بخارات سمی که جوشکاری فولاد گالوانیزه تولید می‌کند، مردم از آن دوری می‌کنند. همچنین نگرانی در مورد نحوه برخورد با پوشش فولاد گالوانیزه و اقداماتی که در مورد خوردگی باید انجام شود وجود دارد. خوشبختانه، روش صحیح جوشکاری فولاد گالوانیزه می تواند تمام این مسائل را به طور موثر مدیریت کند.

در مجموعه تامین کالا شما علاوه بر تجربه کردن خریدی آسان و راحت میتوانید لوله گالوانیزه را با بهترین قیمت موجود در بازار تهیه فرمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. همچنین میتوانین برای دیدن قیمت ورق گالوانیزه به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

 

جوشکاری لوله گالوانیزه

ایمنی با جوشکاری فولاد گالوانیزه

اگر اقدامات احتیاطی مناسب برای محافظت شخصی را انجام دهید، هنگام تماس با بخارات سمی بسیار ایمن خواهید بود. تأسیسات مختلف ممکن است از تجهیزات حفاظتی متفاوتی استفاده کنند، اگرچه دستکش، کلاه ایمنی جوشکاری، چکمه های فولادی و گاهی کت های چرمی اغلب بخشی از لباس هستند.

با این حال، یک وسیله حفاظتی که غیرقابل مذاکره است، ماسک تنفسی است. هنگام جوشکاری فولاد گالوانیزه حتماً باید از ماسک تنفسی استفاده کنید تا از استنشاق بخارهای بالقوه کشنده اکسید روی که تولید می شود جلوگیری کنید. حتی زمانی که از ماسک تنفسی استفاده می کنید، باید در مکانی با تهویه مناسب جوش دهید.

مشکلات پوشش با فولاد گالوانیزه جوش

یکی دیگر از چالش‌های جوشکاری فولاد گالوانیزه این است که پوشش‌های روی می‌توانند انجام جوش تمیز را غیرممکن کنند، در همجوشی اختلال ایجاد کنند و منجر به تخلخل و آخال‌ها شوند. برای جوشکاری موفقیت آمیز فولاد گالوانیزه به یک جوشکار ماهر نیاز دارید و روش ایده آل این است که پوشش روی را از ناحیه ای که در آن جوشکاری می کنید حذف کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از یک ماده پرکننده در قسمت پوشش داده شده روی ناحیه جوش خود استفاده کنید.

جوشکاری فولادی که گالوانیزه شده با استفاده از آبکاری الکتریکی به جای فولاد گرم یا پاشش حرارتی برای شما آسان تر خواهد بود، زیرا دو مورد دوم دارای پوشش ضخیم تر و یکنواخت تر هستند و بنابراین هنگام تلاش برای جوشکاری، روی چالش برانگیزتر است.

جوشکاری فولاد گالوانیزه

مشکلات خوردگی در جوشکاری فولاد گالوانیزه

مقاومت در برابر خوردگی مشکلی است که هنگام جوشکاری فولاد گالوانیزه با آن مواجه می شود. تمام هدف گالوانیزه جلوگیری از خوردگی است، اما شما باید روی گالوانیزه را در اطراف ناحیه جوش بردارید و آن نواحی را در معرض خوردگی قرار دهید. تنها کاری که باید در این مورد انجام داد، گالوانیزه مجدد پس از اتمام جوش است. با این حال، در حالی که زمان بر است، این یک راه موثر برای حفظ یکپارچگی قطعه مقاوم در برابر خوردگی است.

جوشکاری صحیح فولاد گالوانیزه توجه زیادی را می طلبد، اما می توان آن را انجام داد. مطمئن شوید که هر یک از جوشکاران فولاد گالوانیزه شما تمام قوانین و مقررات ایمنی را درک می کنند – به ویژه در مورد محافظت از خود در برابر دود سمی اکسید روی. اطمینان حاصل کنید که یک روش استاندارد برای جوشکاری فولاد گالوانیزه وجود دارد و همه جوشکاران شما می دانند که از آن پیروی کنند و بدانند چگونه آن را انجام دهند. اگر قوانین و دستورالعمل های روشنی را برای ایمن ترین و مؤثرترین راه برای گالوانیزه کردن فولاد تنظیم کنید، با این فرآیند مهم ساخت فلز مشکلی ندارید.